تاریخچه دانشگاه یو کی ام UKM
UKM logo-pic-1-sharif international consulting group

دانشگاه UKM (یو کی ام) دانشگاهیست برای آنها که تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می کنند نه آن دسته از افراد که دانشگاه را تنها یک هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد کرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو کی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی که بتواند کلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت که این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو کی ام) در شرایط سخت از افکار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به کار کرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو کی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین کیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی کامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو کی ام) از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را کسب کند که نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو کی ام) است. موسسه جهش ژنوم مالزی در دانشگاه UKM (یو کی ام) در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو کی ام) در زمینه ژنومیک و میکروبیولوژی است.

سفر به دانشگاه UKM

لحظه ای که وارد فرودگاه کوالالامپور شدید از غرفه های مخصوص برای تاکسی بلیط با پرداخت بین50 تا 60 رینگت تهیه می کنید و سفری حدود 30 تا40 دقیقه تا دانشگاه UKM (یو کی ام) در پیش خواهید داشت. رفت وآمد با قطارهای سریع السیر به سمت Seremban  از ایستگاه Central Kl در کوالالامپور است و اگر در ایستگاهKajang  پیاده شوید کرایه شما 2.80 رینگت خواهد بود و می توانید ادامه مسیرتان را با اتوبوس با کرایه1.30 رینگت ادامه دهید. رفت و آمدتان با اتومبیل و یا تاکسی از مرکز کوالالامپور تا دانشگاه UKM (یو کی ام)در حدود 45 دقیقه زمان می برد و کرایه تاکسی آن40 تا 50 رینگت است. در صورتی که اتوبوس را انتخاب کنید تا METROJAYA   باید بروید و 1.60 رینگت بپردازید. اگر با اتومبیل بروید به بزرگراه Serembn  Kl  وBangi  که رسیدید به سمت Toll Pluze  می روید و 2 رینگت برای عوارض می پردازید.

تاریخچه دانشگاه UKM

دانشگاه UKM (یو کی ام) دانشگاهیست برای آنها که تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می کنند نه آن دسته از افراد که دانشگاه را تنها یک هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد کرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو کی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی که بتواند کلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت که این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو کی ام)  در شرایط سخت از افکار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به کار کرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو کی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین کیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی کامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو کی ام) توانست از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را کسب کند که نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو کی ام)  است. موسسه جهش ژنوم مالزی در UKM در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو کی ام)در زمینه ژنومیک و میکروبیولوژی است.

پرسنل با تجربه، مطالعات جامع و وسیع، تجهیزات و امکانات تحقیقاتی، شیوه های متنوع و گوناگون و در نهایت ارزیابی خلاقیتهای مختلف، چندی از ویژگیهای خاص دانشگاه UKM (یو کی ام)UKM است.

دانشگاه UKM (یو کی ام)  یک محیط عالی برای شماست که می خواهید قابلیت خود را در زندگی نشان دهید و در شغل و حرفه انتخابی آینده تان بدرخشید.

دانشگاه UKM (یو کی ام) با تاریخچه ای طولانی پذیرای گرم و صمیمانه دانشجویان سراسر دنیاست و تا به امروز شامل  11 دانشکده و 9 موسسه تحقیقاتی یک بیمارستان آموزشی ((HUKM و 14 مرکز آموزشی است و در حال حاضر 1937 دانشجو در مقطع کارشناسی 7473 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 1027 دانشجو خارجی از 35 کشور مختلف در حال تحصیل می باشند.

کمپ های دانشگاه UKM

کمپ اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام) در Bangi در حدود 35 کیلومتری جنوب کوالالامپور و در میان دره ای سرسبز و زیبا  واقع شده است. ساختمانهای کمپ  با طراحی زیبا در میان جنگلی انبوه پراکنده شده اند.

مراکز خدماتی نظیر کتابخانه، مرکز دانشجویی، سوپر مارکت، بانک و کتابفروشی ها  در مرکز کمپ واقع شده اند. ساختمان اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام) به کتابخانه و مرکز دانشجویی متصل است. بخش اصلی ساختمان دانشگاه UKM (یو کی ام)در تالار بزرگی واقع شده است کهTun Abdul Razak Chancellory Hall (DECTAR) نامیده می شود.

مسجدی مجلل در قسمت ورودی دانشگاه UKM (یو کی ام)واقع شده است. مسجد به عنوان  مکانی برای بندگی و پرستش خداوند در زندگی بسیار مهم است و وجود این بخش نقش دانشگاه UKM (یو کی ام)را در ارائه آموزشهای بی نظیر یادآوری می کند. ضمن اینکه وجود هر دو مکان  شاهدی از ارتباط میان دانش و فلسفه  می باشد. ” ترکیبی از اعتقاد به خدا و آموزشهای مفید و پیوستگی میان تئوری و عمل اساس پیشرفت در دانش، آموزش جامعه و رشد و توسعه دانشگاه است.”

دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی، علوم وابسته به بهداشت در کمپ کوالالامپور واقع شده اند. علاوه بر آن از  سال 1997 این دانشگاه، آموزش علوم پزشکی را در بیمارستانی که HUKM نامیده می شود آغاز کرده است.

معرفی مرکز تحصیلات تکمیلی :

اعطاء مدارک، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان در برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه UKM (یو کی ام)بعد از ساخته شدن مرکز تحصیلات تکمیلی در تاریخ 18 می سال 1970 آغاز شد. اولین دانشجویان در سال 1973 و در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه UKM (یو کی ام) فارغ التحصیل شدند.

از آن زمان به بعد تقاضا برای تحصیلات تکمیلی در رشته های اقتصاد، مطالعات اسلامی، علوم آموزشی، علوم پایه، علوم پزشکی، مدیریت، علوم فنی مهندسی، علوم اجتماعی و منابع انسانی، زبان، ادبیات و فرهنگ  افزایش یافت.

بنابراین در  ماه جون 1983، دانشگاه UKM (یو کی ام)مرکزی برای مدیریت فارغ التحصیلان بنا کرد و هدف اصلی از ایجاد این مرکز هماهنگی، توسعه و افزایش برنامه های تحصیلات تکمیلی  بود.

قوانین و مقررات اجرایی در دانشگاه UKM (یو کی ام) توسط مجلس سنا تائید می شود و این  در حالی است که رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی  مسئول اجراء،  مدیریت و هماهنگی این قوانین با برنامه های تحصیلات تکمیلی و با همکاری و هماهنگی سایر روسای دانشکده ها، موسسات و مراکز آموزشی می باشد. در نتیجه متقاضیان  در ارتباط با محیطی هستند که به آنها اجازه تحقیق و پژوهش مرتبط با تخصصی که دارند و با زمینه ای از آموزش های فکری و عملی داده می شود.

اطلاعات آماری دانشگاه UKM (در تاریخ 1 ژوئن 2007 )

1.       وسعت کمپ های دانشگاه

کمپ اصلی Bangi

1.100 هکتار

کمپ کوالالامپور

20 هکتار

کمپ Cheras ( بیمارستان UKM  )

22 هکتار

2.       تعداد دانشجویان ( از 35 کشور مختلف)

دانشجویان  مقاطع کارشناسی

17.500  نفر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

5.105    نفر

دانشجویان خارجی

1.368   نفر

3.       فارغ التحصیلان (2007 – 1970 ) در تاریخ 16 آگوست 2007

مقطع کارشناسی

103.066 نفر

مقطع کارشناسی ارشد

13.015  نفر

مقطع دکترا

994  نفر

زندگی دانشگاهی و اداره دانشجویی:

در داخل دانشگاه UKM (یو کی ام)   موسسات و ادارات دانشجویی زیادی وجود دارد. بزرگترین سازمان در دانشگاه UKM (یو کی ام) واحد دانشجویی PMUKM می باشد. بیشترین تمرکز این موسسات بر روی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و آسایش اجتماعی، ورزشی و فراهم نمودن امکانات پیشرفته برای دانشجویانی که به امکانات نیاز دارند و در جستجوی آنها هستند. عضو شدن در این موسسات برای همه امکان پذیر است اگرچه در بعضی از این موسسات محدودیت ثبت نام وجود دارد. اطلاع رسانی در مورد آگهی ها و خبرها به دانشجویان از طریق  تابلوهای  اعلانات صورت می گیرد.

زندگی دانشگاهی و اداره دانشجویی

در داخل دانشگاه UKM (یو کی ام) موسسات و ادارات دانشجویی زیادی وجود دارد. بزرگترین سازمان در دانشگاه UKM (یو کی ام) واحد دانشجویی PMUKM می باشد. بیشترین تمرکز این موسسات بر روی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و آسایش اجتماعی، ورزشی و فراهم نمودن امکانات پیشرفته برای دانشجویانی که به امکانات نیاز دارند و در جستجوی آنها هستند. عضو شدن در این موسسات برای همه امکان پذیر است اگرچه در بعضی از این موسسات محدودیت ثبت نام وجود دارد. اطلاع رسانی در مورد آگهی ها و خبرها به دانشجویان از طریق  تابلوهای  اعلانات صورت می گیرد.

خوابگــاه ها:

دانشگاه UKM (یو کی ام) در داخل و خارج دانشگاه واحد های اقامتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می کند. تعداد این واحدها محدود است و اطلاع رسانی اولیه در این رابطه به مرکز مدیریت تحصیلات تکمیلی انجام می شود.

متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که نوع خوابگاه ها در داخل و خارج محوطه دانشگاه UKM (یو کی ام) می تواند متفاوت باشد.

همه خوابگاهها  در داخل دانشگاه UKM (یو کی ام) بوسیله اداره مربوط به خوابگاه ها مدیریت می شوند. در دانشگاه UKM (یو کی ام) تمامی سالن های واحد های اقامتی به نام کالج  Kolej  شناخته می شوند. علی رغم اینکه این کلمه مفهوم آموزش را می رساند ولی هیچ ارتباطی با آموزش ندارد. تمامی این کالج ها به طور کامل با کافه تریا، اتاق ملاقات و اتاق هایی برای خواندن نماز و تماشای تلویزیون مجهز شده اند. اتاق ها به صورت تکنفره و یا چند نفره که به صورت مشترک استفاده می شوند وجود دارند.

دانشگاه UKM (یو کی ام) همچنین تعدادی مجتمع  اقامتی در خارج از دانشگاه که در نزدیکی شهرهای Bandar Baru Bengi و Kajang هستند را مدیریت می کند. این مجتمع های اقامتی بوسیله مسیر های اتوبوس تا دانشگاه UKM (یو کی ام) سرویس دهی می شوند. معمولا بسیاری از دانشجویان بین المللی در کالج Taman Tenaga  زندگی می کنند.

به تمامی دانشجویان در هنگام ورود به دانشگاه UKM (یو کی ام) کتاب راهنمای خوابگاه ها داده می شود که در آن اطلاعات کاملی از انواع  واحد های اقامتی، هزینه های  خوابگاه ها، نحوه اجاره و سایر اطلاعات مربوط به واحد های اقامتی را ارائه می کند. دانشجویان باید در این باره با واحد اداری مربوط به خوابگاه ها جهت کسب اطلاعات اولیه و ثبت نام ارتباط برقرار کنند زیرا تعداد این واحد ها کم و تعداد متقاضی بسیار زیاد است. البته تعدادی از دانشجویان واحدهای اقامتی خصوصی را برای اقامت انتخاب می کنند و تقریبا بیش از 85 درصد دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه اقامت دارند.

اجاره ماهانه برای یک اتاق در خود دانشگاه 70 دلار است و برای مخارج زندگی200 تا300  دلار نیاز دارید.

کتـابخــانه:

Tun Seri Lg یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی مالزی است و دارای چندین شعبه است.  این کتابخانه در کمپ اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام) واقع شده که در حدود72 هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین کتابخانه های ملی مالزی است. کتابخانه Tune Seri یک مجموعه با بیش از 1047450 جلد کتاب و 109274 مجله علمی دارد. دانشجویان کارشناسی می توانند 5 کتاب در مدت دو هفته و کارشناسی ارشد 15 کتاب برای بک ماه به امانت بگیرند. در این کتابخانه مجموعه وسیعی از کتابها، مجلات، روزنامه ها، مقالات، پایان نامه ها و غیره موجود می باشد که با وسایل الکترونیکی و امکانات آموزشی و تحقیقاتی پشتیبانی می شود.

کتابخانهTSL شامل کتابخانه دانشگده پزشکی، حقوق و موسسهMalay World  کتابخانهSivilisation  می باشد. همچنین بیشتر دانشگده ها کتابخانه های کوچکی مربوط به خود دارند. در مجموع کتابخانهTSL یک کتابخانه مرکزی و منبع مهم امکانات آموزشی و تحقیقاتی برای جامعه UKM است. دانشگاه همچنین از  تعدادی  کتابخانه خاص نظیر: کتابخانه جهانی و تمدن مالایا (PATMA )، کتابخانه حقوق، کتابخانه دکتر عبداللطیف و کتابخانه بیمارستان UKM پشتیبانی می شود. دانشجویان می توانند به راحتی به این کتابخانه ها با توجه به شرایط و قوانین موجود در آنها دسترسی داشته باشند.

خدمات تفریحی ورزشی

دانشگاه UKM (یو کی ام) امکانات بی نظیری را به دانشجویان ارائه می دهد تا بتوانند درسطح  وسیعی از ورزشها فعالیت داشته باشند. کلوبهای گلف با استاندارد های بین المللی نظیر باشگاه گلف Danau به همراه ساختمانی در زمین گلف که  دارای  خانه ژیمناستیک، اتاق های سمینار، میزهای اسنوکر، Karaoke، اتاق تلویزیون، فروشگاههای ورزشی و یک رستوران می باشد .

استخر شنا در اندازه استخر المپیک و دو استخر ویژه کودکان نزدیک به باشگاه گلف وجود دارد. علاقمندان به بازی تنیس می توانند از تعداد زیادی میز تنیس در فضای باز برای تمرین استفاده کنند. امکانات برای بازیهای فوتبال، بسکتبال، بدمینتون و Sepak takraw و بازیهای مخصوص محیط های سر پوشیده به راحتی در دسترس می باشند. یک مسیر دو میدانی نیز در دانشگاه UKM (یو کی ام) وجود دارد.

امنیــت:

دانشگاه UKM (یو کی ام) دارای ماشین های امنیتی وحفاظتی است که برای حفظ امنیت در داخل کمپ  در حال گشت زنی می باشند. علاوه بر آن یک مرکز امنیتی در مجاور ساختمان مدیریت  واقع شده است و تعدادی  واحد های امنیتی نیز در داخل سالن های خوابگاه ها و دانشکده ها  وجود دارد.

خدمات پزشکـی و بهداشتی:

دانشگاه UKM (یو کی ام) خدمات پزشکی و دندانپزشکی وسیعی را با هزینه کم در اختیار دانشجویان و خانواده های آنها قرار می دهد. دکترهای آقا و خانم  برای مشاوره و درمان به راحتی در دسترس می باشند. مشاوره در زمینه های خاص نیاز به گرفتن وقت قبلی دارد. در بسیاری از موارد بیماران در مراکز بهداشتی به صورت سرپایی  معالجه می شوند اگرچه در صورت پیگیری ادامه درمان می توانید از بیمارستان دانشگاه در Cheras استفاده کنید.

خدمات مشـاوره ای:

مشاورین ماهر برای کمک به دانشجویان و هدایت آنها در مشکلات و سختیهای زندگی تحصیلی و زندگی شخصی با ارائه راه حل های مختلف به راحتی در دسترس می باشند.

مراکز مشاوره به دانشجویان در زمینه هایی مانند افسردگی ناشی از دوری از خانواده، برنامه ریزی و مدیریت برای استفاده از زمان، مهارتهای ارتباطی بین فرهنگها، ارتباطات با دیگران، کمک های مالی و در زمینه های مربوط به مشاوره شغلی کمک  کرده و آنها را در این زمینه ها راهنمایی می کنند. دانشجویان در هر زمانی می توانند با مشاورین ارتباط برقرار کنند اما برای مشاوره بهترمی توانند از قبل وقت مشاوره بگیرند.

اگر چه دانشگاه UKM (یو کی ام) این مرکز را جهت رفاه حال دانشجویان و آسان کردن مشکلات روحی و عاطفی آنها فراهم کرده است  اما این مرکز پذیرای دانشجویانی که حتی از دانشگاه به طور مختصر بازدیدی می کند نیز می باشد.

امکانـات مذهبـی:

مسجد دانشگاه UKM (یو کی ام) یک مرکز مذهبی است نه فقط برای جامعه مسلمان در داخل دانشگاه بلکه برای افرادی که در نزدیکی دانشگاه UKM (یو کی ام) زندگی می کنند و مکانی برای برپایی نماز جمعه هر هفته می باشد. این مسجد تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه دارای یک اتاق بزرگ برای برگزاری جلسات مذهبی، یک کتابخانه، یک اتاق مطالعه، یک اتاق برای عبادت و تفکر و یک آبدارخانه می باشد.

خـدمـات بانکــی:

در داخل دانشگاه UKM (یو کی ام) در حدود5 بانک به نام های CIMB، Simpanan Nasional، Muamalat و Rakyat  است که در ساختمان Unikeb واقع شده اند. CIMB همچنین دارای یک شعبه در ساختمان Pusanika  می باشد که  ارائه دهنده خدمات مهم بانکی می باشد.  این بانک دارای ماشینهای خودپرداز بانکی است در حالیکه Islam Bank  ارائه دهنده سرویس های ATM در Pusanika و ساختمان مدیریت می باشد. تمامی این بانکها از روز دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا 4:45 آماده ارائه خدمات بانکی می باشند.

رستورانها و مکانهای غذاخوری:

در دانشگاه UKM (یو کی ام) شما درمورد غذا با مشکل بسیار کمی مواجه می شوید. د ر تمامی سالن ها و خوابگاه ها، کافی تریا وجود دارد. تمامی غذاهای ارائه شده دردانشگاه بر طبق قوانین اسلامی تهیه شده و حلال می باشد. یکی از این مراکز غذا و نوشیدنیها Pusanika  است که انواعی از غذاهای محلی مالایی، چینی و هندی با انواعی از طعم های مختلف وجود دارد.

برای صرف غذا در ساعات بین کلاس ها، رستورانهای کوچکی در نزدیکی شما وجود دارد. تمامی این رستورانها سرویس های صبحانه و چای  را ارائه می دهند. تنها در کافی تریای College و Pusanika سرویس های صرف نهار ارائه می شود. در هر حال اگر شما  به دنبال چیزی متفاوت هستید به رستوران KRU مراجعه کنید و در حالیکه غذایتان را میل می کنید می توانید  به تماشای کلاس های گلف بین المللی نیز  بپردازید.

فروشگـــاه ها:

دانشگاه UKM (یو کی ام)  دارای دو مرکز مهم خرید Pusanika و Unikeb می باشند .  Pusanika  مکانی برای خریدهای زندگی دانشجویی است. در داخل این مکان کتابفروشی دانشگاه، فروشگاه عکس، عینک سازی، خیاطی و سوپرمارکت های کوچک وجود دارد. در این مکان حتی یک مدرسه آموزش رانندگی برای کسانی که تمایل به گرفتن گواهینامه رانندگی مالزیایی  و یا  گذراندن دوره هایی برای  تمرین رانندگی دارند وجود دارد. همچنین شما می توانید برای خرید به فروشگاههای مناطقKajang  و Bandar Baru bangi مراجعه کنید.

خدمــات پستــی:

دانشگاه UKM (یو کی ام)  دارای اداره پستی است که در ساختمان Pusanika واقع شده است و ارائه کننده انواع خدمات پستی در محدوده های داخلی و بین المللی  است. همچنین اداره ای چندمنظوره جهت پرداخت صورت حساب ها و کارهای ثبت نامی و غیره.

خدمـات فتوکپـی:

دسترسی به این خدمات در دانشگاه UKM (یو کی ام) بسیار آسان است. به طور کلی این خدمات به دو طریق در دسترس هستند، در بسیاری از دانشکده ها  مفازه های کوچک فتوکپی وجود دارد که در ساعات اداری ارائه دهنده این خدمات می باشند. دومین گروه از خدمات  فتو کپی  در کتابخانه حقوق و کتابخانه اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام)  قرار دارد. دانشجویان جهت استفاده از خدمات این ماشینهای فتوکپی نیاز به خرید کارتهای  پیش پرداخت دارند. به دانشجویان یادآوری می شود که این کار را مطابق قوانین چاپ در مالزی انجام دهند.

لیست رشته کارشناسی دانشگاه UKM

کارشناسی

شهریه کل تحصیل رینگت

شیوه تحصیل

رشته

Program

43,000

واحد درسی

مدیریت بازگانی

Bachelor of Business Management

43,000

واحد درسی

علوم اطلاعات و تکنولوژی

Bachelor of Information Science and Technology

سفر به دانشگاه UKM

لحظه ای که وارد فرودگاه کوالالامپور شدید از غرفه های مخصوص برای تاکسی بلیط با پرداخت بین50 تا 60 رینگت تهیه می کنید و سفری حدود 30 تا40 دقیقه تا دانشگاه UKM (یو کی ام) در پیش خواهید داشت. رفت وآمد با قطارهای سریع السیر به سمت Seremban  از ایستگاه Central Kl در کوالالامپور است و اگر در ایستگاهKajang  پیاده شوید کرایه شما 2.80 رینگت خواهد بود و می توانید ادامه مسیرتان را با اتوبوس با کرایه1.30 رینگت ادامه دهید. رفت و آمدتان با اتومبیل و یا تاکسی از مرکز کوالالامپور تا دانشگاه UKM (یو کی ام)در حدود 45 دقیقه زمان می برد و کرایه تاکسی آن40 تا 50 رینگت است. در صورتی که اتوبوس را انتخاب کنید تا METROJAYA   باید بروید و 1.60 رینگت بپردازید. اگر با اتومبیل بروید به بزرگراه Serembn  Kl  وBangi  که رسیدید به سمت Toll Pluze  می روید و 2 رینگت برای عوارض می پردازید.

تاریخچه دانشگاه UKM

دانشگاه UKM (یو کی ام) دانشگاهیست برای آنها که تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می کنند نه آن دسته از افراد که دانشگاه را تنها یک هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد کرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو کی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی که بتواند کلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت که این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو کی ام)  در شرایط سخت از افکار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به کار کرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو کی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین کیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی کامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو کی ام) توانست از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را کسب کند که نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو کی ام)  است. موسسه جهش ژنوم مالزی در UKM در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو کی ام)در زمینه ژنومیک و میکروبیولوژی است.

پرسنل با تجربه، مطالعات جامع و وسیع، تجهیزات و امکانات تحقیقاتی، شیوه های متنوع و گوناگون و در نهایت ارزیابی خلاقیتهای مختلف، چندی از ویژگیهای خاص دانشگاه UKM (یو کی ام)UKM است.

دانشگاه UKM (یو کی ام)  یک محیط عالی برای شماست که می خواهید قابلیت خود را در زندگی نشان دهید و در شغل و حرفه انتخابی آینده تان بدرخشید.

دانشگاه UKM (یو کی ام) با تاریخچه ای طولانی پذیرای گرم و صمیمانه دانشجویان سراسر دنیاست و تا به امروز شامل  11 دانشکده و 9 موسسه تحقیقاتی یک بیمارستان آموزشی ((HUKM و 14 مرکز آموزشی است و در حال حاضر 1937 دانشجو در مقطع کارشناسی 7473 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 1027 دانشجو خارجی از 35 کشور مختلف در حال تحصیل می باشند.

کمپ های دانشگاه UKM

کمپ اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام) در Bangi در حدود 35 کیلومتری جنوب کوالالامپور و در میان دره ای سرسبز و زیبا  واقع شده است. ساختمانهای کمپ  با طراحی زیبا در میان جنگلی انبوه پراکنده شده اند.

مراکز خدماتی نظیر کتابخانه، مرکز دانشجویی، سوپر مارکت، بانک و کتابفروشی ها  در مرکز کمپ واقع شده اند. ساختمان اصلی دانشگاه UKM (یو کی ام) به کتابخانه و مرکز دانشجویی متصل است. بخش اصلی ساختمان دانشگاه UKM (یو کی ام)در تالار بزرگی واقع شده است کهTun Abdul Razak Chancellory Hall (DECTAR) نامیده می شود.

مسجدی مجلل در قسمت ورودی دانشگاه UKM (یو کی ام)واقع شده است. مسجد به عنوان  مکانی برای بندگی و پرستش خداوند در زندگی بسیار مهم است و وجود این بخش نقش دانشگاه UKM (یو کی ام)را در ارائه آموزشهای بی نظیر یادآوری می کند. ضمن اینکه وجود هر دو مکان  شاهدی از ارتباط میان دانش و فلسفه  می باشد. ” ترکیبی از اعتقاد به خدا و آموزشهای مفید و پیوستگی میان تئوری و عمل اساس پیشرفت در دانش، آموزش جامعه و رشد و توسعه دانشگاه است.”

دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی، علوم وابسته به بهداشت در کمپ کوالالامپور واقع شده اند. علاوه بر آن از  سال 1997 این دانشگاه، آموزش علوم پزشکی را در بیمارستانی که HUKM نامیده می شود آغاز کرده است.

معرفی مرکز تحصیلات تکمیلی :

اعطاء مدارک، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان در برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه UKM (یو کی ام)بعد از ساخته شدن مرکز تحصیلات تکمیلی در تاریخ 18 می سال 1970 آغاز شد. اولین دانشجویان در سال 1973 و در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه UKM (یو کی ام) فارغ التحصیل شدند.

از آن زمان به بعد تقاضا برای تحصیلات تکمیلی در رشته های اقتصاد، مطالعات اسلامی، علوم آموزشی، علوم پایه، علوم پزشکی، مدیریت، علوم فنی مهندسی، علوم اجتماعی و منابع انسانی، زبان، ادبیات و فرهنگ  افزایش یافت.

بنابراین در  ماه جون 1983، دانشگاه UKM (یو کی ام)مرکزی برای مدیریت فارغ التحصیلان بنا کرد و هدف اصلی از ایجاد این مرکز هماهنگی، توسعه و افزایش برنامه های تحصیلات تکمیلی  بود.

قوانین و مقررات اجرایی در دانشگاه UKM (یو کی ام) توسط مجلس سنا تائید می شود و این  در حالی است که رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی  مسئول اجراء،  مدیریت و هماهنگی این قوانین با برنامه های تحصیلات تکمیلی و با همکاری و هماهنگی سایر روسای دانشکده ها، موسسات و مراکز آموزشی می باشد. در نتیجه متقاضیان  در ارتباط با محیطی هستند که به آنها اجازه تحقیق و پژوهش مرتبط با تخصصی که دارند و با زمینه ای از آموزش های فکری و عملی داده می شود.

اطلاعات آماری دانشگاه UKM (در تاریخ 1 ژوئن 2007 )

1.       وسعت کمپ های دانشگاه

کمپ اصلی Bangi

1.100 هکتار

کمپ کوالالامپور

20 هکتار

کمپ Cheras ( بیمارستان UKM  )

22 هکتار

2.       تعداد دانشجویان ( از 35 کشور مختلف)

دانشجویان  مقاطع کارشناسی

17.500  نفر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

5.105    نفر

دانشجویان خارجی

1.368   نفر

3.       فارغ التحصیلان (2007 – 1970 ) در تاریخ 16 آگوست 2007

مقطع کارشناسی

103.066 نفر

مقطع کارشناسی ارشد

13.015  نفر

مقطع دکترا

994  نفر