امتحان ورودی پزشکی آلمان – آزمون TMS آلمان 2024

امتحان ورودی پزشکی آلمان – آزمون TMS آلمان 2024

امتحان ورودی پزشکی آلمان TMS 2024

آزمون TMS یا Test für Medizinische Studiengänge، یک آزمون تخصصی برای ارزیابی استعداد تحصیلی در رشته‌های پزشکی در آلمان است. این آزمون برای داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند و معدل دیپلم آن‌ها کافی نیست، اجتناب‌ناپذیر است. آزمون TMS دانش و اطلاعات واقعی را مورد آزمایش قرار نمی‌دهد، بلکه مهارت‌های بصری، حافظه، درک پایه‌ای ریاضی و علمی، استدلال فضایی، تمرکز و دقت شرکت‌کنندگان را به چالش می‌کشد. آزمون می‌تواند مستقل از آبیتور (یعنی قبل، حین یا بعد از آن) نوشته شود و می‌تواند یک بار در طی یک سال از اولین شرکت تکرار شود. آزمون TMS هر سال در بهار و پاییز با دو تاریخ متوالی در سراسر آلمان برگزار می‌شود. ثبت‌نام در ژانویه/فوریه و ژوئیه/آگوست انجام می‌گیرد. هزینه شرکت در آزمون در حال حاضر 100 یورو است.

آزمون TMS چیست؟

TMS یک آزمون برای برنامه های مدرک پزشکی در آلمان است. این آزمون نه تنها در فرآیند درخواست برای پزشکی انسانی، بلکه برای دندانپزشکی و دامپزشکی نیز شناخته شده است. برخلاف سایر آزمون‌های استعداد و پذیرش پزشکی (مانند HAM-Nat، MedAT)، این آزمون دانش واقعی را آزمایش نمی‌کند، بلکه مهارت‌های بصری، حافظه، درک پایه‌ای ریاضی و علمی، استدلال فضایی، تمرکز و سخت‌کوشی شرکت‌کنندگان را در نظر می‌گیرد. تست. آزمون می تواند مستقل از Abitur نوشته شود (یعنی قبل، حین یا بعد) و ممکن است یک بار در یک سال پس از اولین شرکت تکرار شود .

TMS چه زمانی انجام می شود؟

TMS هر سال در بهار و پاییز با دو تاریخ متوالی در مکان‌های متعدد در سراسر آلمان برگزار می‌شود. ثبت نام در ژانویه / فوریه و جولای / آگوست انجام می شود.

چگونگی ثبت نام برای TMS

درخواست برای TMS به سه مرحله تقسیم می‌شود، با شرکت‌کنندگانی که برای اولین بار در مرحله 1 درخواست می‌دهند. فاز 2 و 3 برای تکرارکننده‌ها است، با اولویت در مرحله 2 به کسانی که در مرحله قبل جایی برای دومین تلاش خود دریافت نکرده‌اند. ثبت نام به صورت دیجیتالی از طریق پورتال ثبت نام دفتر هماهنگی آزمون (www.tms-info.org/anmeldeportal ) انجام می شود. هزینه شرکت در آزمون در حال حاضر 100 یورو  است.

ساختار TMS چگونه است؟

آزمون TMS به هفت خرده آزمون تقسیم می شود که هر کدام مهارت های مختلفی را مورد آزمایش قرار می دهند. آزمون های فرعی مستقیماً یکی پس از دیگری برگزار می شود و تنها با یک استراحت یک ساعته پس از آزمون چهارم قطع می شود.

TMS با گروه وظیفه “Assign pattern” شروع می شود. دقت و مهارت‌های بصری در اینجا مهم هستند، زیرا باید تفاوت‌های کوچک را در بین چندین تصویر، عمدتاً بافت‌شناسی – و تحت فشار زمان تشخیص دهید!  24 سوال با 5 پاسخ ممکن در 30 دقیقه یک چالش واقعی است، اما می توان با تمرین زیاد و کمی صبر به خوبیاز پس آن بر بیایید.

این مطلب هم بخوانید  رشته توریسم و گردشگری در مالزی

با آزمون دوم ادامه می دهیم: «درک پایه پزشکی و علوم طبیعی». در این آزمون، یکی از پنج گزینه پاسخ صحیح باید برای مجموع 24 متن کوتاه پزشکی در 60 دقیقه انتخاب شود. مطالعه دقیق و درک پایه‌ای از علم در اینجا بسیار مفید است.

در سومین خرده آزمون «شکل های لوله ای» بیش از همه به تفکر فضایی نیاز است. هر یک از 24 کار، دو تصویر از یک مکعب شفاف را نشان می دهد که در آن یک لوله مارپیچ یا یک طناب گره دار وجود دارد، از منظرهای مختلف. مشکل در این است که بفهمید از کدام سمت باید به مکعب از تصویر اول نگاه کنید تا به نمای دوم برسید. این آزمون همچنین دارای محدودیت زمانی بسیار کوتاه 15 دقیقه است،

در پشت آزمون شماره چهار، «مسائل کمی و صوری» گروهی از کارها وجود دارد که در درجه اول مهارت های ریاضی شرکت کنندگان را می سنجد. شما 60 دقیقه برای 24 سوال فرصت دارید و باید بتوانید با فرمول ها، تبدیل ها، مقادیر و واحدها مقابله کنید. مقدار مشخصی از آمادگی نیز در اینجا بسیار مفید است تا فرد با انواع وظایف آشنا شود.

پس از آن، با مرحله به خاطر سپردن تست های حافظه “یادگیری ارقام” و “یادگیری حقایق” آزمون ادامه پیدا میکند. همانطور که از نام ها پیداست، این تست ها عمدتاً در مورد ظرفیت حافظه هستند. در حالی که شما چهار دقیقه فرصت دارید تا 20 شکل پیچیده را در آزمون “فرهنگ های یادگیری” به خاطر بسپارید، شش دقیقه فرصت دارید تا نام، سن، حرفه، ویژگی و تصویر بالینی 15 بیمار خیالی را در “حقایق یادگیری” به خاطر بسپارید. پس از این مرحله به خاطر سپردن که در مجموع ده دقیقه طول می کشد، باید تمام اطلاعات حفظ شده را برای یک ساعت کامل دیگر در ذهن خود نگه دارید تا در مرحله بازتولید به درستی اطلاعات را به خاطر بیاورید. علاوه بر این، در طول این آزمون نباید هیچ یادداشتی بنویسید.

در ششمین خرده آزمون “درک متن” باید ثابت کنید که می توانید متون طولانی تر (تقریباً یک صفحه A4) را به سرعت درک کنید و به سؤالات بعدی در مورد متن پاسخ صحیح دهید. همانند آزمون فرعی دوم «درک پایه پزشکی و علوم طبیعی»، تمامی اطلاعات لازم برای پاسخگویی به سوالات در متن آورده شده است و نیازی به دانش واقعی واقعی نیست.

پس از اتمام خرده آزمون ششم و پرسیدن ارقام و حقایق آموخته شده قبلی در مرحله تکثیر آزمون های حفظی، به سراغ هفتمین و آخرین خرده آزمون «نمودارها و جداول» می رویم. در اینجا 24 نمودار و جدول قرار است در یک ساعت تحلیل و ارزیابی شوند. اگرچه اعداد و ارقام گاه بسیار پیچیده در ابتدا می توانند دلهره آور به نظر برسند، الگوها و تله های مشابهی را اغلب می توان در سؤالات یافت، به همین دلیل است که مانند «مسائل کمی و صوری»، در این آزمون نیز به شدت توصیه می شود که با آن آشنا شوید.

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه بوکو وین BOKU Universität für Bodenkultur Wien

در طول آزمون، فرد  یک دفترچه آزمون در اختیار دارد که در آن وظایف و گزینه های پاسخ قرار دارد. سپس پاسخ‌های انتخاب‌شده باید به یک پاسخنامه جداگانه برای هر کار منتقل شوند، که فقط با مداد و پاک‌کن قابل کار است. مهم است اگر زمان یک آزمون فرعی به پایان رسیده است، باید فوراً به آزمون بعدی بروید، اسکرول کردن به عقب امکان پذیر نیست و اکیدا ممنوع است و با محرومیت فوری از آزمون مجازات خواهد شد. از آنجایی که هر آزمون فرعی بر روی کاغذهای رنگی با رنگ های مختلف چاپ می شود، چنین تخلفاتی حتما مورد توجه قرار می گیرند و تقلب بی معنی است. بنابراین، همیشه باید مطمئن شوید که همزمان با تکمیل وظایف، پاسخ‌های روی برگه را علامت بزنید. اگر یک آزمون فرعی را به موقع به پایان نرسانید و هنوز کادرهای خالی در برگه پاسخ باقی مانده است، به شدت توصیه می شود آنها را به طور تصادفی علامت بزنید تا حداقل شانس یک یا دو ضربه خوش شانس را داشته باشید.

چگونه برای TMS آماده شوم؟

سلب مسئولیت: متأسفانه، هیچ دستور العمل مخفی جهانی برای آماده سازی کامل وجود ندارد. همه خودشان را بهتر می شناسند و باید به صورت جداگانه آماده شوند! نکات زیر می تواند چارچوبی را برای کسانی که مطمئن نیستند شروع کنند، فراهم کند، اما هرگونه انحراف از آنها نیز خوب و صحیح است!

شما نباید خیلی زود آماده سازی را شروع کنید، اما در حالت ایده آل نه خیلی دیر. بسته به زمان در دسترس و نوع زبان آموز باید حدود دو تا سه ماه برنامه ریزی کرد. اگر خیلی زود شروع به یادگیری کنید، در معرض خطر کمبود انگیزه و یکسان شدن منحنی یادگیری هستید، اما دیر شروع کردن نیز می تواند به معنای استرس و عدم بهره برداری کامل از پتانسیل شما باشد. در زمان یادگیری روزانه نیز نباید اغراق شود. معمولاً تمرین حدود سه تا چهار زیرآزمون در روز در 5 تا 6 روز در هفته کاملاً کافی است. ترکیبی روزانه از تست های دیداری، ریاضی/علمی و حافظه منطقی است. شرکت‌کنندگانی که می‌خواهند برای TMS آماده شوند، می‌توانند از طیف وسیعی از مواد و دوره‌های آماده‌سازی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهندگان مختلف انتخاب کنند. در حالی که کتاب‌های تمرینی با نکات و شبیه‌سازی‌ها برای آماده‌سازی بسیار توصیه می‌شود، دوره‌های گاهی گران‌قیمت قطعا می‌توانند مفید باشند، اما کاملا ضروری نیستند. اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، می توانید مواد مستعمل را نیز در حراجی ها خریداری کنید، به عنوان مثال. از طریق گروه های فیس بوک یا آگهی های Ebay. با این حال، باید مطمئن شوید که جزوه ها یا فقط با مداد ویرایش و پاک شده اند یا اینکه فقط با کپی کار کرده اید. برخی از ناشران مواد آزمایشی نیز مواد تمرینی رایگان را برای چاپ ارائه می دهند.

این مطلب هم بخوانید  تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در آلمان 2024

زمان اعلام نتایج آزمون TMS

آزمون TMS توسط موسسه تحقیقات آزمون و استعدادهای درخشان (ITB) ارزیابی می‌شود. نتایج را می توان به صورت آنلاین در حساب برنامه از تقریباً 1.5 ماه پس از روز آزمون مشاهده کرد. تایج آزمون فصل بهار، در ۳۰ ژوئن و نتایج آزمون فصل پاییز در ۲۰ دسامبر اعلام می‌شود.  سپس می توان آنها را مستقیماً برای برنامه بعدی استفاده کرد یا در مورد درخواست در حال انجام، بعداً برای ترم آینده ارسال کرد. در صورت امکان، سند نتیجه باید مستقیما دانلود و ذخیره شود، زیرا فقط چند ماه به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

آیا TMS اجباری است؟

بله و خیر! TMS اجباری نیست به این معنا که شما می توانید برای مکانی برای تحصیل پزشکی بدون مصرف آن درخواست دهید. کافی است یک Abitur کامل داشته باشید. علاوه بر این، اگر معدل 1-1.2 داشته باشید، شانس خوبی برای کسب جایگاه در دانشگاه حتی بدون TMS دارید! اگر میانگین A-level 1.2 یا بهتر ندارید، TMS در واقع اجباری است. اکثر دانشگاه‌های آلمان در حال حاضر آنقدر بر آزمون پزشکی تأکید دارند که دیگر حق انتخابی ندارید. از سوی دیگر، این می تواند یک مزیت واقعا بزرگ برای شما باشد.

دانشگاه‌هایی که از امتحان ورودی پزشکی TMS آلمان استفاده می‌کنند

در حال حاضر، 36 دانشکده پزشکی و 28 دانشکده دندانپزشکی از آزمون ورودی پزشکی آلمان استفاده می‌کنند. این آزمون با نام “Zusätzliche Eignungsquote” و “Auswahlverfahren der Hochschulen” به همراه سیستم پزشکی آلمان در حال استفاده است. همچنین، دانشگاه لایپزیگ با رشته داروسازی و دانشگاه ULM با رشته پزشکی مولکولی و “Landarztquoten” که در زمینه تقویت مراقبت‌های پزشکی در مناطق روستایی آلمان فعالیت می‌کند، از آزمون TMS برای پذیرش استفاده می‌کنند.

ویزای آلمان برای شرکت در امتحان ورودی پزشکی TMS

همانطور که میدانید ویزای تحصیلی آلمان در دو نوع ویزای متقاضی دانشجویی و ویزای دانشجویی آلمان می‌باشد. برای سفر به آلمان جهت شرکت در آزمون TMS شما به ویزای تحصیلی آلمان نیاز دارید. جهت شرکت در امتحان ورودی پزشکی TMS باید ویزای متقاضی دانشجویی آلمان را دریافت کنید که این ویزا ۳ ماه اعتبار دارد.