اعمال محدودیت در اعطای پذیرش تحصیلی کانادا

اعمال محدودیت در اعطای پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا

در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، دولت کانادا اعلام کرد که به منظور حفظ تعادل در سیستم دانشجویان خارجی و کاهش فشار بر خدمات مسکن و بهداشتی در این کشور، تعداد مجوزهای تحصیلی برای دانشجویان خارجی را برای دو سال محدود می‌کند. این محدودیت باعث می‌شود که تعداد مجوزهای تحصیلی تأیید شده در سال ۲۰۲۴ به حدود ۳۶۰ هزار نفر کاهش یابد، که نسبت به سال ۲۰۲۳، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. برای اجرای این محدودیت، از تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، هر درخواست مجوز تحصیلی که به دولت کانادا ارسال می‌شود، باید یک نامه تأییدیه از استان یا قلمرویی که موسسه آموزشی در آن قرار دارد را نیز داشته باشد. استان‌ها و قلمروها باید تا پایان مارس ۲۰۲۴، یک روش برای صدور نامه تأییدیه برای دانشجویان ایجاد کنند. این تدابیر موقت برای دو سال اعمال خواهند شد و تعداد درخواست‌های جدید مجوز تحصیلی که در سال ۲۰۲۵ پذیرفته خواهند شد، در پایان امسال مجدداً بررسی خواهد شد.

انتظار میرود سیاسیت فوق باعث افزایش درخواست پذیرش دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم کانادا در سایر کشورها شود. متقاضیان تا رفع این محدودیت‌ها نسبت به شروع تحصیل در کشورهایی مانند مالزی اقدام خواهند نمود تا پس از برداشته شدن سیاست‌های محدودیتی شانس پذیرش خود را در سالهای آتی تحصیل در دانشگاه‌های کانادایی افزایش دهند. در این راستا به احتمال زیاد دانشگاه‌های مالزی که مورد تایید وزارت علوم کشور کانادا هستند با درخواست‌های بیشتری نسبت به سالهای قبل روبرو خواهند شد.

از جمله این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می توان به دانشگاه تیلورز مالزی Taylor’s university of Malaysia و مدرسه بین‌المللی سان وی اشاره کرد.

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه HELP مالزی help university