تحصیل و زندگی در لینتس Linz

تحصیل و زندگی در لینتس Linz

تحصیل و زندگی در شهر لینتس

آشنایی با شهر لینتس

لینتس پایتخت ایالت اوبرآوسترایش و سومین شهر بزرگ اتریش است. این شهر بر روی رود دانوبه قرار دارد و در شمال اتریش، ۳۰ کیلومتر جنوب مرز جمهوری چک واقع شده است.

تاریخچه شهر لینتس به دوران روم باستان برمی گردد که آن را لنتیا نامیدند. این شهر محل زندگی و کار بسیاری از شخصیت های مشهور تاریخی بوده است. برای مثال، یوهانس کپلر، ریاضیدان و منجم معروف، چندین سال از عمر خود را در این شهر به تدریس ریاضیات پرداخت و در سال ۱۶۱۸ قوانین حرکت سیارات را کشف کرد. دانشگاه دولتی محلی لینتس به افتخار او نامگذاری شده است. آنتون بروکنر، آهنگساز و نوازنده ارگ مشهور، بین سال های ۱۸۵۵ تا ۱۸۶۸ به عنوان آهنگساز و نوازنده محلی در کلیسای قدیمی لینتس فعالیت می کرد. بروکنرهاوس نیز به افتخار او نامگذاری شده است. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، در براونائو آم این (شهری اتریشی نزدیک مرز آلمان) متولد شد و در طول کودکی خود به لینتس نقل مکان کرد. آدولف ایشمن، دستیار هولوکاست نازی، نیز جوانی خود را در لینتس سپری کرد.

زبان محلی: آلمانی

واحد پول محلی: یورو

جمعیت :  204.846 نفر

مساحت شهر:  96 کیلومتر مربع

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش 2024

دیدنی های شهر لینتس

لینتس شهری پر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است. برخی از جاذبه های مهم این شهر عبارتند از:

  • قلعه لینتس (Schlossmuseum Linz): این قلعه باستانی بر روی رود دانوبه قرار دارد و مجموعه ای از هنرها و تاریخ را نشان می دهد. این موزه شامل نمایشگاه هایی درباره دوران پیش از تاریخ، روم باستان و قرون وسطی است.
  • مرکز آرس الکترونیکا (Ars Electronica Center): این موزه مدرن به عنوان موزه آینده شناخته می شود و نشان دهنده شهرت لینتس به عنوان یک مرکز پویا از تکنولوژی، رسانه، صنعت و هنر است. این مرکز شامل نمایشگاه هایی درباره تکنولوژی هایی است که دنیای مدرن ما را شکل می دهند، از جمله تغییرات آب و هوایی و آلودگی، بررسی فضا، بیوتکنولوژی و رباتیک.
  • پستلینگ برگ (Pöstlingberg): این تپه بلند در شمال لینتس واقع شده است و از آن می توان منظره ای زیبا از شهر و رود دانوبه را دید. برای رسیدن به این تپه می توان از قطار کوهستانی استفاده کرد که از سال ۱۸۹۸ در حال کار است. در این تپه می توانید کلیسای قدیمی پستلینگ برگ، باغ وحش لینتس و موزه عروسک های شهر را ببینید.
  • موزه هنر لنتوس (Lentos Art Museum): این موزه هنر معاصر در ساختمانی شیشه ای و رنگین کمانی قرار دارد و شامل بیش از ۱۵۰۰ اثر هنری از قرن ۱۹ تا امروز است. این موزه همچنین میزبان برنامه های آموزشی، رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه های موقت است.
  • میدان اصلی و مرکز شهر (Main Square and City Center): این میدان بزرگترین میدان شهری اتریش است و محل برگزاری بازارها، جشن ها و رویدادهای مختلف است. در اطراف این میدان می توانید ساختمان های تاریخی، کلیساها، مجسمه ها و فروشگاه های متنوع را ببینید.

این فقط برخی از جاذبه های لینتس هستند. این شهر همچنین دارای موزه ها، تئاترها، پارک ها و اماکن دیگری است که می توانید از آنها لذت ببرید.

چرا تحصیل در لینتس LINZ

تحصیل در شهر لینتس برای دانشجویان بین المللی مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کیفیت بالای آموزش: لینتس دارای چندین دانشگاه معتبر و مدرن است که در رشته های مختلفی از جمله هنر، علوم، مهندسی، حقوق و پزشکی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه یوهانس کپلر لینتس، دانشگاه هنر و طراحی لینتس و دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر. این دانشگاه ها دارای استادان مجرب، تجهیزات نوین، برنامه های تحقیقاتی و همکاری های بین المللی هستند.
  • هزینه های مناسب: هزینه های تحصیلی در دانشگاه های لینتس برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب و انعطاف پذیر است. برای مثال، در دانشگاه یوهانس کپلر لینتس، دانشجویان بین المللی فقط ۷۳۶ یورو در ترم برای شهریه پرداخت می کنند. همچنین، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر، شهریه را بر اساس درآمد دانشجو تعیین می کنند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند از بورس های تحصیلی و کمک های مالی مختلفی که توسط دولت، دانشگاه ها و سازمان های دیگر ارائه می شوند، بهره ببرند.
  • فرهنگ غنی و متنوع: لینتس شهری پر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که می تواند تجربه ی تحصیلی دانشجویان بین المللی را غنی تر و جذاب تر کند. دانشجویان می توانند از موزه ها، تئاترها، گالری ها، کنسرت ها، فستیوال ها و رویدادهای مختلفی که در لینتس برگزار می شوند، لذت ببرند. برخی از این رویدادها عبارتند از آرس الکترونیکا، جشنواره ی بین المللی کارتون و انیمیشن و جشنواره ی موسیقی کلاسیک بروکنر. همچنین، دانشجویان می توانند از زیبایی های طبیعی لینتس مانند رود دانوبه، تپه ی پستلینگ برگ و پارک های سبز لذت ببرند.
  • محیط دوستانه و امن: لینتس شهری دوستانه و امن برای دانشجویان بین المللی است. مردم لینتس مهمان نواز، باز و خوش برخورد هستند و با دانشجویان بین المللی خوب رفتار می کنند. این شهر همچنین دارای سیستم حمل و نقل عمومی راحت و ارزان، خدمات بهداشتی کیفیت بالا و امنیت بالا است. دانشجویان می توانند با خیال راحت در لینتس زندگی و تحصیل کنند.

به این ترتیب، تحصیل در شهر لینتس برای دانشجویان بین المللی فرصتی منحصر به فرد و مفید است که می تواند آینده ی آنها را روشن تر کند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در لینتس هستید، می توانید با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

 

 

دانشگاه‌های شهر لینتس

شهر لینتس دارای ۷ دانشگاه عمومی و خصوصی است که در زیر فهرست شده اند:

  • دانشگاه یوهانس کپلر لینتس(Johannes Kepler University Linz): این دانشگاه بزرگترین و معتبرترین دانشگاه لینتس است که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۴ دانشکده در رشته های علوم، مهندسی، اقتصاد و حقوق است. همچنین دارای دانشکده ی پزشکی است که در سال ۲۰۲۱ افتتاح شده است. این دانشگاه بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو و ۳۰۰۰ کارمند دارد و در رتبه بندی های جهانی موسسات آموزش عالی رتبه های بالایی کسب کرده است.
  • دانشگاه هنر و طراحی لینتس (University of Art and Design Linz): این دانشگاه در سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است و دارای ۵ دانشکده در رشته های هنر، طراحی، مدیا، معماری و علوم اجتماعی است. این دانشگاه بیش از ۱۰۰۰ دانشجو و ۲۰۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه ی هنر و فناوری شناخته می شود.
  • دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر (Anton Bruckner Private University): این دانشگاه در سال ۱۹۳۲ تأسیس شده است و دارای ۳ دانشکده در رشته های موسیقی، تئاتر و رقص است. این دانشگاه بیش از ۸۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش و اجرای هنرهای نمایشی در اتریش محسوب می شود.
  • دانشگاه خصوصی سیگموند فروید لینتس (Sigmund Freud Private University Linz): این دانشگاه در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است و دارای ۲ دانشکده در رشته های روانشناسی و علوم روان درمانی است. این دانشگاه بیش از ۵۰۰ دانشجو و ۱۰۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز تخصصی در زمینه ی روانشناسی و روان درمانی در اتریش شهرت دارد.
  • دانشگاه کاتولیک لینتس (Catholic Theological University Linz): این دانشگاه در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده است و دارای ۱ دانشکده در رشته ی الهیات است. این دانشگاه بیش از ۲۰۰ دانشجو و ۵۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش و تحقیق در زمینه ی الهیات در اتریش معروف است.
  • دانشگاه علوم کاربردی برای حرفه های بهداشتی (University of Applied Sciences for Health Professions): این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده است و دارای ۳ دانشکده در رشته های پرستاری، فیزیوتراپی و مامایی است. این دانشگاه بیش از ۵۰۰ دانشجو و ۱۰۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه ی آموزش و ارائه خدمات بهداشتی در اتریش شناخته می شود.
  • دانشگاه خصوصی کلیسای دیوسز لینتس (Private University College of the Diocese of Linz): این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده است و دارای ۱ دانشکده در رشته ی علوم تربیتی است. این دانشگاه بیش از ۳۰۰ دانشجو و ۵۰ کارمند دارد و به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش و تحقیق در زمینه ی علوم تربیتی در اتریش محسوب می شود.
نام دانشگاهآدرس وبسایتلوگو دنشگاه

دانشگاه یوهانس کپلر لینتس

Johannes Kepler University Linz

https://www.jku.at/enتحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه هنر و طراحی لینتس

University of Art and Design Linz

https://www.kunstuni-linz.at/تحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر

Anton Bruckner Private University

https://www.bruckneruni.at/en/homeتحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه خصوصی سیگموند فروید لینتس

Sigmund Freud Private University Linz

https://www.sfu-linz.ac.at/en/تحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه کاتولیک لینتس

Catholic Theological University Linz

https://ku-linz.at/en/universityتحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه علوم کاربردی برای حرفه های بهداشتی

University of Applied Sciences for Health Professions

https://www.fachhochschulen.ac.at/en/تحصیل و زندگی در شهر لینتس

دانشگاه خصوصی کلیسای دیوسز لینتس

Private University College of the Diocese of Linz

https://studyinaustria.at/en/تحصیل و زندگی در شهر لینتس

 

هزینه زندگی در لینتس LINZ

هزینه زندگی دانشجویی در شهر لینتس اتریش بستگی به سبک زندگی، نوع مسکن و ترجیحات شخصی دارد. اما به طور کلی، می‌توان گفت که این شهر یکی از شهرهای ارزان‌تر اتریش است و دانشجویان می‌توانند با بودجه کمتری زندگی راحتی داشته باشند. در ادامه لیست هزینه زندگی در این شهر را ملاحظه خواهید نمود.