تحصیل و زندگی در کوالالامپور KUALA LUMPUR

تحصیل و زندگی در کوالالامپور

آشنایی با شهر کوالالامپور

کوالالامپور  KUALALUMPUR پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور مالزی است که در آسیای جنوب شرقی قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است که دارای فرهنگ، تاریخ، معماری و طبیعت متنوعی است. واحد پول رسمی کشور مالزی و شهر کوالالامپور رینگیت مالزی است که با نماد MYR یا RM نشان داده می‌شود. شهر کوالالامپور دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که در منطقه آب و هوایی گرمسیری قرار دارد. دمای متوسط سالانه این شهر حدود 27 درجه سانتیگراد است که تفاوت زیادی در فصول ندارد. اما بارش باران در این شهر تغییرات فصلی دارد که بیشترین بارش در ماه‌های اکتبر تا دسامبر رخ می‌دهد. رطوبت هوا در این شهر معمولا بالا است و حدود ۸۰ درصد است. مسافرت به شهر کوالالامپور می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و متنوع باشد که شما را با فرهنگ، تاریخ، معماری و طبیعت این شهر آشنا می‌کند. این شهر دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها، تئاترها، استادیوم‌ها و معابد مختلف است.

زبان محلی: مالایی

واحد پول محلی: رینگیت

جمعیت :  7.900.000 نفر

مساحت شهر:  243 کیلومترمربع

 

 

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه فناوری مارا مالزی Universiti Teknologi MARA

تاریخچه شهر کوالالامپور

کوالالامپور یک شهر مدرن و پرجمعیت است که در طول ۲۰۰ سال گذشته از یک روستای کوچک معدنی به پایتخت کشور مالزی تبدیل شده است. این شهر در اواخر دهه 1850 میلادی توسط گروهی از جستجوگران چینی که به دنبال معدن قلع بودند، در محل تلاقی دو رودخانه کلانگ و گمبک بنیان‌گذاری شد. این محل به معنی "محل تلاقی گل‌آلود" نامیده شد. در سال 1862 میلادی کوالالامپور به سرعت پیشرفت کرد و معدنچیان جدیدی از سراسر جهان به این منطقه سفر کردند و در آن ساکن شدند. این موضوع موجب بوجود آمدن درگیری‌ها و جنگ‌های گروهی بسیاری شد. در سال 1896 میلادی تحت سلطه حکومت استعماری بریتانیا قرار گرفت و به عنوان پایتخت شبه‌جزیره مالزی انتخاب شد. در این دوره، ساختمان‌های بزرگ استعماری، راه‌آهن و برق به شهر اضافه شدند. کوالالامپور در سال 1957 میلادی به همراه کشور مالزی از بریتانیا استقلال یافت و به عنوان پایتخت ملی مالزی معرفی شد. در این دوره، شهر شاهد رشد اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی بود. این شهر در سال 1974 میلادی به عنوان یک دولت جدید ملی به قدرت رسید و از ایالت سلانگور جدا شد. در این دوره، شهر شاهد ساخت آسمان‌خراش‌های فولادی، پارک‌های سرسبز، مراکز خرید بزرگ و جاذبه‌های گردشگری متنوع بود.

دیدنی های شهر کوالالامپور

کوالالامپور یک شهر پرزرق و برق است که دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها، تئاترها، استادیوم‌ها و معابد مختلف است. برخی از معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر عبارتند از:

برج‌های دوقلوی پتروناس - Petronas Twin Towers

این برج‌ها دو آسمان‌خراش بلندترین و زیباترین شهر کوالالامپور هستند که در سال 1998 میلادی ساخته شدند. این برج‌ها دارای 88 طبقه و 452 متر ارتفاع هستند و به یکدیگر با یک پل شیشه‌ای در طبقه 41 و 42 متصل هستند. این برج‌ها نماد شهر کوالالامپور و کشور مالزی هستند و دارای یک پارک، یک مرکز خرید، یک مسجد و یک موزه هستند.


شهر چینی‌های کوالالامپور - Kuala Lumpur Chinatown

این شهر یکی از قدیمی‌ترین و پرجاذبه‌ترین مناطق شهر کوالالامپور است که دارای فرهنگ، تاریخ و معماری چینی است. این شهر دارای یک بازار شبانه معروف به جالان پتالینگ است که می‌توانید انواع کالاهای ارزان و متنوع را خریداری کنید. این شهر همچنین دارای چندین معبد، موزه، تئاتر و رستوران چینی است.


غارهای باتو - Batu Caves

این غارها یکی از مقاصد مذهبی و گردشگری مهم در شهر کوالالامپور هستند که در 13 کیلومتری شمال شهر قرار دارند. این غارها دارای چندین غار بزرگ و کوچک هستند که درون آنها مجسمه‌ها و معابد هندو وجود دارد. برای رسیدن به غارها باید 272 پله را طی کنید. این غارها هر سال میزبان مراسم تیمورگا هستند که یکی از بزرگترین جشن‌های هندو در جهان است.


پارک پنج گانه - Perdana Botanical Gardens

این پارک یکی از زیباترین و سرسبزترین پارک‌های شهر کوالالامپور است که در سال 1888 میلادی تأسیس شد. این پارک دارای چندین بخش مختلف است که شامل باغ گل‌ها، باغ ارکیدها، باغ پروانه‌ها، باغ حیوانات، باغ ملی و باغ اسلامی است. این پارک همچنین دارای یک موزه، یک کتابخانه، یک استخر و یک آبشار است.


معبد بهشت و جهنم - Heaven and Hell Temple

این معبد یکی از عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین معابد شهر کوالالامپور است که در سال 1976 میلادی ساخته شد. این معبد دارای 3 بخش است که شامل بخش بهشت، بخش جهنم و بخش میانی است. در بخش بهشت می‌توانید مجسمه‌های زیبا و رنگارنگ از خدایان و موجودات مقدس را ببینید. در بخش جهنم می‌توانید مجسمه‌های ترسناک و خونین از شکنجه‌ها و عذاب‌های جهنم را ببینید. در بخش میانی می‌توانید مجسمه‌های عادی و معمولی از انسان‌ها و حیوانات را ببینید.

 

چرا تحصیل در کوالالامپور

تحصیل در کوالالامپور می‌تواند برای دانشجویان سراسر دنیا فرصتی مناسب و مفید باشد. برخی از دلایل این پیشنهاد عبارتند از:

  • کوالالامپور دارای چندین دانشگاه معتبر و بین‌المللی است که دوره‌های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها دارای استانداردهای آموزشی بالا، اساتید متخصص، تسهیلات مدرن و فرصت‌های پژوهشی هستند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از: دانشگاه تکنولوژی و نوآوری آسیا و اقیانوسیه، دانشگاه کوالالامپور، دانشگاه مالایا و دانشگاه نوتینگهام مالزی.
  • کوالالامپور یکی از شهرهای پرزرق و برق و پویا در آسیا است که دارای فرهنگ، تاریخ، معماری و طبیعت متنوعی است. دانشجویان می‌توانند با افراد و فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند و مهارت‌های زبانی و ارتباطی خود را بهبود بخشند. این شهر دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها، تئاترها، استادیوم‌ها و معابد مختلف است که می‌توانند از آنها لذت ببرند.
  • کوالالامپور یکی از مراکز اقتصادی و تجاری مهم در آسیا است که دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی راحت و ارزان است. دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های شغلی و کارآموزی متنوع و ارزشمند بهره‌مند شوند. این شهر همچنین دارای یک سیستم ویزای دانشجویی ساده و سریع است که امکان مسافرت به کشورهای دیگر را نیز فراهم می‌کند.
  • کوالالامپور یکی از شهرهای ارزان‌تر در مقایسه با شهرهای دیگری است که دوره‌های بین‌المللی ارائه می‌دهند. هزینه زندگی و تحصیل در این شهر برای دانشجویان قابل قبول و مناسب است. دانشجویان می‌توانند از تخفیف‌های دانشجویی و گردشگری استفاده کنند و از خدمات و امکانات موجود در این شهر بهره‌مند شوند.

 

دانشگاه‌های شهر کوالالامپور

کوالالامپور دارای چندین دانشگاه معتبر و بین‌المللی است که دوره‌های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. برخی از این دانشگاه‌ها و مشخصات آنها عبارتند از:

  • دانشگاه مالایا (University of Malaya): این دانشگاه بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور مالزی است که در سال 1905 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه دارای 12  دانشکده و 2 مرکز تحقیقاتی است که بیش از 100 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های موجود در این دانشگاه عبارتند از: مهندسی، حقوق، پزشکی، اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم زیستی و زبان‌شناسی.
  • دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (International Islamic University Malaysia): این دانشگاه یکی از بزرگترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های اسلامی در جهان است که در سال 1983 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه دارای 14 دانشکده و 16 مرکز تحقیقاتی است که بیش از 200 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های موجود در این دانشگاه عبارتند از: اسلام‌شناسی، شریعت، حقوق، مهندسی، مدیریت، حسابداری، روان‌شناسی و تربیت بدنی.
  • دانشگاه بین‌المللی پزشکی کوالالامپور (International Medical University): این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی مهم در زمینه پزشکی و بهداشت در مالزی است که در سال 1992 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده و 10 مرکز تحقیقاتی است که بیش از 20 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های موجود در این دانشگاه عبارتند از: پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری، تغذیه و روان‌پزشکی.
  • دانشگاه کوالالامپور (Universiti Kuala Lumpur): این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های تکنولوژیک و نوآورانه در مالزی است که در سال 1998 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه دارای 12 دانشکده و 11 مرکز تحقیقاتی است که بیش از 150 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های موجود در این دانشگاه عبارتند از: مهندسی، کامپیوتر، حسابداری، مدیریت، معماری و طراحی.

در ادامه لیست دانشگاه‌های کوالالامپور و رنک بین المللی آنها را ملاحظه خواهید نمود.

 

لوگو دانشگاهآدرس وبسایت

رنک

بین المللی

نام دانشگاهردیف
لوگو دانشگاه مالایاhttps:// um.edu.my/65 QS

دانشگاه مالایا

University of Malaya

1
لوگو دانشگاه UCSIhttps:// ucsiuniversity.edu.my300 QS

دانشگاه UCSI

UCSI University

2
لوگو دانشگاه کوالالامپورhttps:// unikl.edu.my1001  QS

دانشگاه کوالالامپور

University of Kuala Lumpur

3
لوگو دانشگاه اسلامی مالزیhttps:// iium.edu.my/v2711 QS

دانشگاه اسلامی مالزی

International Islamic University Malaysia

4
لوگو دانشگاه بین المللی پزشکیhttps:// imu.edu.my1642  SJR

دانشگاه بین المللی پزشکی

International Medical University

5
لوگو دانشگاه HELPhttps://university.help.edu.m/351 QS

دانشگاه HELP

HELP University

6
لوگو دانشگاه OPENhttps:// oum.edu.my-

دانشگاه OPEN

Open University Malaysia

7
لوگو دانشگاه عبدل رازکhttps://unirazak.edu.my-

دانشگاه عبدل رازک

Tun Abdul Razak University

8
لوگو دانشگاه آسیاhttps://aeu.edu.my-

دانشگاه آسیا

Asia e University

9
لوگو کالج دانشگاه مرسینگ مالاییhttps://mahsa.edu.my-

کالج دانشگاه مرسینگ مالایی

Mersing Malay University College

10

هزینه زندگی در کوالالامپور

هزینه زندگی در کوالالامپور بستگی به محل اقامت، نوع خانه، سبک زندگی و تفریحات شما دارد.

  • اجاره خانه: شما باید حدود 2000 رینگیت برای اجاره خانه در ماه پرداخت کنید. این هزینه بستگی به محل، نوع و امکانات خانه دارد. معمولا خانه‌های نزدیک به دانشگاه‌ها و مراکز شهر گران‌تر هستند. شما می‌توانید با اشتراک خانه با دوستان خود هزینه را کاهش دهید.
  • غذا و خوراک: شما باید حدود 600 تا 900 رینگیت برای غذا و خوراک در ماه پرداخت کنید. این هزینه بستگی به نوع و میزان غذایی که می‌خورید دارد. معمولا غذای محلی و سنتی در کوالالامپور ارزان‌تر از غذای خارجی و فست فود است. شما می‌توانید با پختن غذای خود در خانه هزینه را کاهش دهید.
  • حمل و نقل: شما باید حدود 250 تا 300 رینگیت برای حمل و نقل در ماه پرداخت کنید. این هزینه بستگی به مسافت و نوع وسیله نقلیه‌ای که استفاده می‌کنید دارد. معمولا حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطار و تاکسی در کوالالامپور راحت و ارزان است. شما می‌توانید با استفاده از کارت دانشجویی خود از تخفیف‌های حمل و نقل استفاده کنید.
  • تفریح و سرگرمی: شما باید حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ رینگیت برای تفریح و سرگرمی در ماه پرداخت کنید. این هزینه بستگی به نوع و میزان تفریحاتی که انجام می‌دهید دارد. معمولا تفریحات مانند سینما، کنسرت، بازی ورزشی، موزه و گالری در کوالالامپور ارزان‌تر از تفریحات مانند شاپینگ، رستوران، کافه و کلوپ است. شما می‌توانید با استفاده از کارت دانشجویی خود از تخفیف‌های تفریحی استفاده کنید.

در ادامه جدول تخمینی هزینه های زندگی در کوالالامپور را ملاحظه میکنید.