رشته توریسم و گردشگری در مالزی

تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی

رشته توریسم و گردشگری

رشته توریسم و گردشگری به مطالعه و مدیریت فعالیت‌های مربوط به سفر، اقامت، تفریح و تجارت گردشگران در مقصدهای مختلف اختصاص دارد. این رشته با هدف توسعه و بهبود صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی گردشگران از تجربه سفر طراحی شده است. این رشته شاخه ای از علوم اجتماعی است که با مطالعه و تحلیل توسعه گردشگری در جوامع مختلف و تأثیر آن بر اقتصاد، فرهنگ، جامعه و محیط زیست سر و کار دارد. این رشته بر علم گردشگری و تفریح و مسافرت تمرکز دارد و به دانشجویان امکان می دهد تا تکنیک های مورد نیاز برای خلق تجربه های گردشگری بهینه را فرا گیرند. در این رشته، دانشجویان با تاریخچه گردشگری، مبانی تئوریک و عملی توسعه گردشگری، مدیریت و بازاریابی صنعت توریسم، تفریح و سرگرمی، تأثیرات جامعه و محیط زیست در صنعت توریسم و نحوه رفاه حال گردشگران و تسهیلات و محصولات گردشگری آشنا می شوند. کارشناسان توریسم و گردشگری علاوه بر اینکه به مدیریت و کنترل کیفیت توریست ها می پردازند، همچنین در زمینه های بازاریابی و فروش تضمینی برای تورها نیز مشغول به کار هستند.

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه سان‌وی مالزی Sunway University

تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی

رشته توریسم و گردشگری یکی از رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد در مالزی است. این کشور به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان، دارای صنعت گردشگری پویا و رونق‌دار است. بنابراین، دانشگاه‌های مالزی در این رشته دارای سطح آموزشی بالا و اعتبار بین‌المللی هستند. برخی از دلایلی که تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در دانشگاه‌های مالزی به دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود عبارتند از:

  • امکان انتخاب بین طیف گسترده‌ای از گرایش‌ها و تخصص‌های مرتبط با گردشگری مانند مدیریت جهانگردی، برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی، گردشگری مذهبی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم و غیره.
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و مشهور مالزی که در رتبه‌بندی‌های جهانی قرار دارند و دارای همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های برجسته دیگر هستند.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ارتقای مهارت‌های زبانی و ارتباطی در یک محیط چندفرهنگی و چندزبانه.
  • امکان بهره‌مندی از بورسیه‌ها و تسهیلات مالی ارائه شده توسط دولت و دانشگاه‌های مالزی برای دانشجویان بین‌المللی.
  • امکان کسب تجربه عملی و حرفه‌ای در صنعت گردشگری مالزی و ایجاد ارتباطات با کارفرمایان و کارآفرینان در این حوزه.
  • امکان اخذ اقامت دائم و مهاجرت به مالزی پس از فارغ‌التحصیلی با رعایت شرایط قانونی.

معرفی گرایش‌های رشته توریسم و جهانگردی در کشور مالزی:

نوع گرایششرح
ژئوتوریسماین گرایش به بررسی و مدیریت فعالیت‌های گردشگری که با هدف شناخت، لذت‌بردن و حمایت از مناطق دارای ارزش‌های ژئومورفولوژیکی، ژئوتکتونیکی، ژئوکلیماتیکی و ژئوتاریخی انجام می‌شوند می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه خدمات مسئولانه و پایدار به گردشگران ژئومند و حفظ و توسعه ارزش‌ها و میراث‌های ژئومورفولوژیک در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.
اکوتوریسماین گرایش به بررسی و مدیریت فعالیت‌های گردشگری که با هدف شناخت، لذت‌بردن و حمایت از محیط زیست و زیست‌بوم‌های طبیعی انجام می‌شوند می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه خدمات مسئولانه و پایدار به گردشگران طبیعت‌گرد و حفظ و توسعه منابع طبیعی و زیست‌محیطی طراحی شده است.
گردشگری مذهبیاین گرایش به بررسی و مدیریت فعالیت‌های گردشگری که به دلایل مذهبی، معنوی، فرهنگی و تاریخی انجام می‌شوند می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران مذهبی و حفظ و ارتقای ارزش‌ها و میراث‌های مذهبی طراحی شده است.
بازاریابی جهانگردیاین گرایش به بررسی و اجرای فرآیندهای بازاریابی و ارتباطات مربوط به گردشگری می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه روش‌ها و ابزارهایی برای شناسایی، جذب، رضایت و وفاداری گردشگران و افزایش سهم بازار گردشگری طراحی شده است.
برنامه‌ریزی توسعه جهانگردیاین گرایش به بررسی و برنامه‌ریزی راهبردهای توسعه پایدار گردشگری در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه راهکارهایی برای بهینه‌سازی منابع و ظرفیت‌های گردشگری و کاهش اثرات منفی آن بر محیط زیست و جامعه ایجاد شده است.
مطالعات جهانگردیاین گرایش به بررسی و تحلیل جنبه‌های مختلف گردشگری از دیدگاه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیست‌محیطی می‌پردازد. این گرایش با هدف ارائه دانش و تئوری‌های جدید در زمینه گردشگری و ارتباط آن با سایر علوم و رشته‌ها طراحی شده است.
مدیریت سفر و جهانگردیاین گرایش به بررسی و مدیریت امور مربوط به سفر و حمل و نقل گردشگران می‌پردازد. این گرایش با هدف آموزش مهارت‌های لازم برای برنامه‌ریزی، تدارک، اجرا و کنترل تورهای مسافرتی و ارائه خدمات حمل و نقل مناسب به گردشگران ایجاد شده است.
مدیریت هتلداری و جهانگردیاین گرایش به بررسی و مدیریت امور مربوط به هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری می‌پردازد. این گرایش با هدف آموزش مهارت‌های لازم برای اداره و بهره‌وری هتل‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران طراحی شده است.
مدیریت جهانگردی و مهمان‌نوازیاین گرایش به بررسی و مدیریت خدمات مهمان‌نوازی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌های تفریحی و غیره که به گردشگران ارائه می‌شوند می‌پردازد. این گرایش با هدف ارتقای کیفیت و کارآمدی این خدمات و ایجاد ارزش افزوده برای گردشگران و کسب و کارهای مرتبط ایجاد شده است.
مدیریت جهانگردیاین گرایش به بررسی و مدیریت فعالیت‌های مربوط به سفر، اقامت، تفریح و تجارت گردشگران در مقصدهای مختلف می‌پردازد. این گرایش با هدف توسعه و بهبود صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی گردشگران از تجربه سفر طراحی شده است.

 

محتوای دوره رشته توریسم و گردشگری

محتوای دوره و دروس عمومی و اختصاصی رشته توریسم و گردشگری در دانشگاه‌های مالزی ممکن است بسته به گرایش، مقطع و دانشگاه متفاوت باشد. اما به طور کلی، برخی از دروسی که معمولا در این رشته تدریس می‌شوند عبارتند از:

مبانی جهانگردی - مدیریت جهانگردی - مدیریت هتلداری و مهمان‌نوازی - مدیریت سفر و جهانگردی - مطالعات جهانگردی - برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی - بازاریابی جهانگردی - گردشگری مذهبی - اکوتوریسم - ژئوتوریسم - گردشگری فرهنگی و تاریخی - گردشگری پزشکی - گردشگری ورزشی - گردشگری مسئولانه - زبان انگلیسی تخصصی - روش تحقیق - حسابداری - اقتصاد - ریاضیات - کامپیوتر - روانشناسی - جامعه‌شناسی - قوانین و مقررات حقوقی گردشگری - مدیریت رویدادها - گردشگری الکترونیک - تشریفات

بهترین دانشگاه‌های رشته توریسم و گردشگری مالزی

بهترین دانشگاه‌های رشته توریسم و گردشگری در کشور مالزی بر اساس رتبه‌بندی QS World University Rankings 2024 عبارتند از:

نام دانشگاهلینک وبسایت رسمی دانشگاهلوگو دانشگاه
UPMhttps://www.upm.edu.myتحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی
TAYLORShttps://university.taylors.edu.my/en.htmlتحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی
APUhttp://www.apu.edu.my/تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی
SUNWAYhttps://sunwayuniversity.edu.my/تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی

سطح زبان مورد نیاز برای رشته توریسم و گردشگری در مالزی

حداقل نمره قبولینوع آزمون
5IELTS
40TOEFL IBT
47Pearson
Band 3.5MUET

البته در نظر داشته باشید حداقل نمره قبولی در آزمون‌های زبان در دانشگاه‌های مختلف و با توجه به مقاطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

هزینه تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در مالزی

هزینه تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در دانشگاه‌های مالزی بستگی به سطح و نوع دوره، دانشگاه و مدت زمان آن دارد. به طور کلی، هزینه‌های تحصیل در مالزی کمتر از کشورهای دیگر است و می توانید از بورسیه های مختلف نیز بهره مند شوید.

  • در مقطع کارشناسی، هزینه تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در دانشگاه های مالزی حدود 20.000 تا 30.000 رینگت در هر سال است.
  • در مقطع کارشناسی ارشد، هزینه تحصیل در رشته توریسم و گردشگری در دانشگاه های مالزی حدود 15.000 تا 25.000 رینگت در هر سال است.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل رشته توریسم و جهانگردی در مالزی

فارغ التحصیلان رشته توریسم و گردشگری از دانشگاه‌های مالزی می‌توانند در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری شاغل شوند. برخی از فرصت‌های شغلی موجود برای آن‌ها عبارتند از:

  • مدیر، کارمند یا مشاور در آژانس‌ها، شرکت‌ها یا سازمان‌های مسافرتی
  • مدیر، کارمند یا مشاور در هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها، ریزورت‌ها یا اقامتگاه‌های گردشگری
  • مدیر، کارمند یا مشاور در شرکت‌ها یا سازمان‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی یا جاده‌ای
  • مدیر، کارمند یا مشاور در مکان‌های تفریحی، سرگرمی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، طبیعی یا ورزشی
  • مدیر، کارمند یا مشاور در برگزاری رویدادها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها یا مراسم
  • مدیر، کارمند یا مشاور در بیمه مسافرتی، بانکداری یا امور مالی مرتبط با گردشگری
  • راهنمای تور، تور گردان، تور اپراتور یا تور لیدر
  • وبلاگ‌نویس، خبرنگار، مجری، مصاحبه‌کننده، مستندساز یا عکاس گردشگری
  • محقق، مدرس، مشاور یا کارشناس در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی یا زیست‌محیطی مرتبط با گردشگری
  • کارآفرین، مدیر یا مشارکت‌کننده در کسب و کارهای نوآورانه، خلاقانه یا پایدار در حوزه گردشگری

درآمد دلاری فارغ التحصیلان رشته توریسم و گردشگری از دانشگاه‌های مالزی بستگی به شغل، مهارت، تجربه، مدرک، محل کار و سطح تقاضا دارد. اما به طور متوسط، می‌توان گفت که حقوق ماهیانه یک فارغ التحصیل این رشته در مالزی حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. البته این مقدار ممکن است در کشورهای دیگر متفاوت باشد.