رشته معماری در اتریش

رشته معماری در اتریش

معماری در مورد برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان ها – از خانه های مسکونی گرفته تا پروژه های بزرگ شهری است. شما باید به موارد زیادی توجه کنید، مانند نحوه اجرای فنی ساختمان، ظاهر آن، هزینه آن و قوانینی که باید رعایت کنید. همچنین مهم است که افرادی که در ساختمان ها زندگی می کنند، یاد می گیرند، کار می کنند یا استراحت می کنند، در آنها احساس راحتی کنند. در این رشته تحصیلی، یاد خواهید گرفت که چگونه ساختمان ها را خلاقانه طراحی کرده و آنها را به صورت فنی پیاده سازی کنید. این نیز شامل توجه به محیط زیست و بازسازی و حفاظت از ساختمان های قدیمی است. همچنین نحوه استفاده از برنامه های کامپیوتری خاص و نحوه برقراری ارتباط خوب با مشتریان را یاد خواهید گرفت. در اتریش، چندین دانشگاه معتبر وجود دارند که این رشته را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه فنی وین: این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فنی در اروپا است. دانشکده معماری و برنامه‌ریزی این دانشگاه در قلب شهر وین واقع شده است. این دانشگاه به دانشجویان خود آموزش‌های هنری، فنی و نظری در زمینه طراحی ساختمان‌ها و شهرها می‌دهد. برای ورود به این دانشگاه باید یک آزمون دو مرحله‌ای را پشت سر بگذارید.
  • دانشگاه فنی گراتس: این دانشگاه یکی از مراکز پیشرو در زمینه تحقیقات و آموزش در رشته‌های فنی و مهندسی است. دانشکده معماری این دانشگاه به دانشجویان خود مهارت‌های لازم برای حل مسائل معماری با در نظر گرفتن جنبه‌های خلاقانه، فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را می‌آموزاند.
  • دانشگاه وین: این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اروپا است. دانشکده معماری این دانشگاه به دانشجویان خود آموزش‌های نظری و تاریخی در زمینه معماری و فرهنگ، جامعه، هنر، اقتصاد و محیط زیست می‌دهد. این دانشگاه همچنین به دانشجویان خود امکان انجام تحقیقات و پروژه‌های عملی را می‌دهد.
این مطلب هم بخوانید  رشته معماری در مالزی

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص رشته معماری در مقاطع مختلف و دانشگاه‌های مختلف وین عنوان خواهیم کرد.

معرفی گرایش‌های رشته معماری

رشته معماری در اتریش گرایش و شاخه‌های متنوعی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

معماری پایدار (Sustainable Architecture): متخصصان معماری پایدار در زمینه طراحی و ساخت بناهایی که با کمترین تأثیر منفی بر محیط زیست و مصرف انرژی، نیازهای انسان را برآورده می‌کنند، فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند استفاده از مواد بازیافتی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلودگی، و بهبود کیفیت هوا و آب می‌پردازد.

معماری دیجیتال (Digital Architecture): متخصصان معماری دیجیتال در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین و رایانه‌ای در طراحی و ساخت بناها فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند محاسبات طراحی، نمونه‌سازی سریع، طراحی پارامتریک، و طراحی الگوریتمی می‌پردازد.

معماری تاریخی (Historical Architecture): متخصصان معماری تاریخی در زمینه مطالعه و تحقیق درباره بناها و ساختمان‌های تاریخی و میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند تاریخچه هنر و معماری، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی، و ارزش‌گذاری و نقد معماری می‌پردازد

معماری شهرسازی (Urban Planning): متخصصان معماری شهرسازی در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی شهرها و فضاهای شهری فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند توسعه پایدار، مدیریت ترافیک، کیفیت زندگی، حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست، و ارتباط معماری با جامعه می‌پردازد.

معماری سبز (Green Architecture): متخصصان معماری سبز در زمینه طراحی و ساخت بناهایی که با کمترین تأثیر منفی بر محیط زیست و مصرف انرژی، نیازهای انسان را برآورده می‌کنند، فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند استفاده از مواد بازیافتی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلودگی، و بهبود کیفیت هوا و آب می‌پردازد.

معماری داخلی (Interior Architecture): متخصصان معماری داخلی در زمینه طراحی و ساخت فضاهای داخلی بناها، مانند منازل، دفاتر، هتل‌ها، رستوران‌ها، و موزه‌ها فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند کارکرد، زیبایی، رنگ، نور، صوت، ایمنی، و ارگونومی می‌پردازد.

معماری منظر (Landscape Architecture): متخصصان معماری منظر در زمینه طراحی و ساخت فضاهای باز، مانند پارک‌ها، باغ‌ها، میدان‌ها، و ساحل‌ها فعالیت می‌کنند. این گرایش به مسائلی مانند تنوع زیستی، تعادل اکولوژیک، تفریح و گردشگری، و هنر می‌پردازد.

رشته معماری مقطع کارشناسی

 

6 ترمطول دوره
آلمانیزبان تدریس

محتوای دوره

در دوره کارشناسی معماری هر چیزی را که به طراحی ساختمان ها و شهرها مربوط می شود را خواهید آموخت. این شامل دروس هنری، فنی و نظری است. هدف از این برنامه ارائه یک آموزش پایه گسترده و سالم در معماری است. این برنامه شما را با زمینه های کلیدی عملی و تئوری آشنا می کند، اصول طراحی ساختمان ها و شهرها را آموزش می دهد و شما را از ارتباط بین معماری و فرهنگ، جامعه، هنر، اقتصاد و محیط زیست آگاه می کند. در برنامه، این ارتباطات را منعکس کرده و آنها را در طرح های عملی پیاده سازی خواهید کرد.

روش پذیرش

به طور منظم، برنامه لیسانس در معماری در ترم زمستان شروع می شود. امکان شروع در ترم تابستان نیز وجود دارد. در هر دو صورت ثبت نام به موقع برای سال تحصیلی مربوطه برای پذیرش الزامی است. پیش نیاز برای شرکت در روند انتخاب رشته معماری، ثبت نام آنلاین در نرم افزار پردیس TISS متعلق به TU است که یک URL خارجی را در یک پنجره جدید باز می کند. ثبت نام اینترنتی سالی یک بار قبل از شروع ترم زمستانی انجام می شود و برای ترم زمستان و ترم تابستان بعد معتبر است.

نیازمندی‌های فردی

برای مطالعه معماری نیاز به توانایی تفکر کل نگر و مفهومی و لذت بردن از طراحی اشکال و فضا دارید. داشتن تجربه قبلی الزامی نیست، اما خلاق بودن و تخیل فضایی خوب یک مزیت است. مهم این است که از معماری و مطالعه لذت ببرید و بتوانید در یک تیم ارتباط برقرار کنید و همکاری کنید.

ضروریات

به غیر از شرایط رسمی برای پذیرش، شما نیازی به داشتن شرایط دیگری ندارید. برای مثال، برای درخواست این برنامه نیازی به مدرک HTL ندارید. شما باید به صورت آنلاین در نرم افزار پردیس TISS ثبت نام کنید، یک URL خارجی را در یک پنجره جدید برای شرکت در مراحل پذیرش باز می کند. اگر از طریق روش پذیرش به شما جا داده شده است، می توانید تا پایان دوره پذیرش عمومی برای ترم زمستانی یا تابستانی برای پذیرش در رشته معماری دوره کارشناسی اقدام کنید. شما باید مدارک مورد نیاز و سایر شرایط پذیرش را داشته باشید. پذیرش در دفتر پذیرش TU Wien انجام می شود. اگر در مورد برنامه سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل تماس حاصل نمایید.

امتحانات

محتویات برنامه به ماژول های مختلف تقسیم می شود. یک ماژول از دوره های جداگانه یا دوره هایی با محتوای مرتبط تشکیل شده است. برای تکمیل ماژول باید این موارد را تکمیل کنید. ماژول های موضوعی مشابه در موضوعات امتحانی ترکیب می شوند. این موضوعات امتحانی در گواهی مدرک با نمره کلی کسب شده پس از اتمام برنامه ظاهر می شوند.

رشته معماری مقطع لیسانس از موضوعات و ماژول های امتحانی زیر تشکیل شده است.

ماژول های پایه اجباری عبارتند از:

  • گرایش
  • بازنمایی و طراحی 1 و 2
  • مبانی طراحی 1 تا 5
  • مبانی علمی و فنی: سازه ها و ساخت و ساز 1 و 2، روش های دیجیتال در معماری، قانون مدیریت و برنامه ریزی ساخت و ساز و فیزیک ساختمان و مهندسی سازه
  • مبانی تاریخی و نظری: تاریخ معماری و هنر، تاریخ ساختمان، حفاظت از بناهای تاریخی و همچنین نظریه معماری و فلسفه تکنولوژی
  • تحقیقات معماری

در نهایت، شما باید پایان نامه کارشناسی خود را بنویسید.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی

به عنوان یک معمار مشتاق، رشته معماری برنامه لیسانس فرصت های زیادی را ارائه می دهد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه در یک دفتر معماری یا سایر زمینه های خلاقانه کار کنید. اگر می خواهید بعداً به عنوان یک معمار دارای مجوز کار کنید، باید یک برنامه کارشناسی ارشد را بعد از برنامه لیسانس تکمیل کنید و الزامات ملی تعیین شده توسط اتاق مهندسین عمران را برآورده کنید. در این برنامه، تجزیه و تحلیل و تعیین وظایف ساختمان و برنامه ریزی، ایجاد طرح ها و برنامه ریزی ساخت و سازها را خواهید آموخت. شما همچنین خواهید آموخت که اطلاعات مربوط به برنامه ریزی و کنترل فرآیندهای برنامه ریزی و تحقق را ارائه و انتقال دهید. پس از فارغ التحصیلی، فرصت های شغلی زیادی خواهید داشت، مانند کار در دفاتر معماری و برنامه ریزی، کار در مدیریت دولتی، در بخش های ساخت و ساز و برنامه ریزی شرکت ها، در توسعه پروژه ها و مشاوره، و همچنین در تدریس و تحقیق در دانشگاه ها، دانشگاه ها. علوم کاربردی و موسسات عالی فنی. علاوه بر این، شما می توانید در توسعه محصول در صنعت ساخت و ساز، در انفورماتیک معماری، در روزنامه نگاری معماری، یا در رشته های طراحی جدید در حال ظهور در زمینه جامعه اطلاعاتی کار کنید.

با داشتن مدرک لیسانس، طبق قرارداد جمعی، گروه استخدامی 3 را دریافت خواهید کرد که در سال اول (از ژانویه 2023) با 2180.00 یورو ناخالص در ماه حقوق دریافت می کنید.

رشته معماری مقطع کارشناسی ارشد

4 ترمطول دوره
آلمانیزبان تدریس

محتوای دوره

تعالی در طراحی یک نتیجه یادگیری اصلی برنامه کارشناسی ارشد در معماری است. مسیر به این امر از طریق تمرین‌های پروژه در مقیاس‌های مختلف و با درجات مختلف پیچیدگی منتهی می‌شود که در آن مدیریت فرم، فضا، فرآیند و طراحی روش تمرین می‌شود. برنامه درسی علاوه بر توسعه مهارت های طراحی، کسب دانش تخصصی لازم در ماژول های تئوری محور و پژوهش محور را فراهم می کند.

ضروریات پذیرش

داوطلبان باید دوره کارشناسی معماری را با موفقیت گذرانده باشند. در صورتی که دامنه این مدارک با برنامه کارشناسی معماری در TU Wien مطابقت داشته باشد، داوطلبان دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا مدارک معادل آن در موضوعات مرتبط فنی یا خلاق آکادمیک ممکن است در نظر گرفته شوند. سایر پیش نیازها: تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی با ابزارهای اولیه محاسباتی

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان رشته معماری مقطع ارشد

مهارت های اصلی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد معماری در TU Wien در توسعه راه حل های طراحی برای مشکلات معماری با در نظر گرفتن جنبه های خلاقانه، فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نهفته است. مشکلات معماری شامل طراحی جزئی، سازه و پروژه، شهرسازی، محوطه سازی، برنامه ریزی کاربری زمین و طراحی فضاهای مجازی است. صلاحیت فارغ التحصیلان ما شامل تجزیه و تحلیل و تعیین وظایف ساخت و ساز و برنامه ریزی، تهیه پیش نویس و طراحی، ارائه و انتقال اطلاعات مربوط به برنامه ریزی و همچنین مدیریت رویه های برنامه ریزی و اجرا می شود. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد آموزش جامعی در زمینه تهیه پیش نویس دارند که بیش از نیمی از ماژول های این دوره را تشکیل می دهد. برنامه درسی این دوره همچنین دانش آموزان را قادر می سازد تا درک علمی عمیق تری از تمام موضوعات معماری مرکزی، از جمله برنامه ریزی شهری و محوطه سازی، طراحی و ساخت سازه، ساختمان های مسکونی، طراحی داخلی و تئوری ساختمان، مراقبت و حفاظت از بناهای تاریخی، بازسازی، طراحی پروژه به دست آورند. ، تئوری معماری، تاریخ هنر، تحقیق و مدیریت ساخت و ساز و طراحی به کمک کامپیوتر. این دوره به ماژول هایی تقسیم می شود که ارتباط نزدیک بین موضوعات نظری و عملی را به عنوان بخشی از یک برنامه یادگیری مبتنی بر تحقیق تضمین می کند. طیف گسترده ای از ماژول ها و پیش نویس موجود به دانش آموزان اجازه می دهد تا به طور مستقل یک برنامه درسی را بر اساس استعدادها و علایق خود جمع آوری کنند. با داشتن این مدارک، فارغ التحصیلان می توانند حرفه خود را در زمینه های زیر تمرین کنند: کار مستقل در معماری و شهرسازی، کار در شرکت های معماری و طراحی، بخش دولتی، بخش های ساخت و ساز و طراحی در شرکت ها، توسعه پروژه و مشاوره، تدریس و تحقیق در دانشگاه ها. و دانشکده های فنی، توسعه محصول در صنعت ساخت و ساز، فناوری اطلاعات برای معماری، روزنامه نگاری معماری و در رشته های طراحی جدید که در چارچوب جامعه اطلاعاتی ایجاد می شوند.

لیست دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته معماری به همراه شهریه

سطح زبان مورد نیاز برای پذیرش در رشته معماری