انتشار لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های انگلستان 2024

انتشار لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های انگلستان 2024

انتشار لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های انگلستان

رتبه بندی دانشگاه های انگلستان در سال 2024 بر اساس معیارهای مختلفی مانند رضایت دانشجویان، کیفیت تحقیق، افق های شغلی و ورودی های استاندارد انجام می شود. برخی از منابع معتبر برای رتبه بندی دانشگاه های انگلستان عبارتند از:

– رتبه بندی QS: این رتبه بندی بر اساس شش معیار اصلی انجام می شود: اعتبار آکادمیک، اعتبار کارفرما، نسبت استاد به دانشجو، ارجاعات در هر استاد، بین المللی بودن دانشگاه و بین المللی بودن دانشجویان.
– رتبه بندی Times Higher Education (THE): این رتبه بندی بر اساس 13 معیار انجام می شود که به پنج بخش تقسیم می شوند: آموزش، تحقیق، ارجاعات، درآمد صنعتی و بین المللی بودن.
– رتبه بندی Academic Ranking of World Universities (ARWU): این رتبه بندی بر اساس شش معیار انجام می شود: تعداد برندگان جایزه نوبل و مدال فیلدز، تعداد مقالات منتشر شده در ژورنال های معتبر، تعداد ارجاعات در مقالات، تعداد مقالات در ژورنال های برتر، تعداد مقالات با همکاری بین المللی و تعداد استادان با اعتبار بالا.

بر اساس این رتبه بندی ها، دانشگاه های انگلستانی که در سال 2024 در رتبه های بالای جهانی قرار دارند عبارتند از:

– دانشگاه آکسفورد: این دانشگاه در رتبه دوم جهانی در رتبه بندی QS، رتبه اول جهانی در رتبه بندی THE و رتبه پنجم جهانی در رتبه بندی ARWU قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که در زمینه های مختلفی از جمله علوم انسانی، اجتماعی، طبیعی، مهندسی، پزشکی و مدیریت فعالیت می کند. این دانشگاه دارای 39 کالج، 24,000 دانشجو و 100 برنده جایزه نوبل است.
– دانشگاه کمبریج: این دانشگاه در رتبه سوم جهانی در رتبه بندی QS، رتبه دوم جهانی در رتبه بندی THE و رتبه سوم جهانی در رتبه بندی ARWU قرار دارد. این دانشگاه نیز یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که در زمینه های مختلفی از جمله علوم انسانی، اجتماعی، طبیعی، مهندسی، پزشکی و مدیریت فعالیت می کند. این دانشگاه دارای 31 کالج، 23,000 دانشجو و 120 برنده جایزه نوبل است.
– دانشگاه امپریال کالج لندن: این دانشگاه در رتبه هشتم جهانی در رتبه بندی QS، رتبه 11 جهانی در رتبه بندی THE و رتبه 24 جهانی در رتبه بندی ARWU قرار دارد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر در زمینه های علوم، مهندسی، پزشکی و مدیریت است. این دانشگاه در سال 1907 تاسیس شده و دارای 8 دانشکده، 20,000 دانشجو و 14 برنده جایزه نوبل است.
– دانشگاه کالج لندن (UCL): این دانشگاه در رتبه 10 جهانی در رتبه بندی QS، رتبه 16 جهانی در رتبه بندی THE و رتبه 15 جهانی در رتبه بندی ARWU قرار دارد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی، طبیعی، مهندسی، پزشکی و مدیریت است. این دانشگاه در سال 1826 تاسیس شده و دارای 11 دانشکده، 42,000 دانشجو و 30 برنده جایزه نوبل است.

این مطلب هم بخوانید  دانشگاه لنکستر انگلستان Lancaster University