دانشگاه لنکستر انگلستان Lancaster University

دانشگاه لنکستر انگلستان Lancaster University

دانشگاه لنکستر انگلستان

دانشگاه لنکستر یکی از دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی جهت تحصیل در انگلستان است که در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده‌است و دارای سیستم کالج محور است که هر کالج دارای امکانات و فضای اجتماعی خود است. این دانشگاه که تنها سه مایلی از مرکز شهر لنکستر در شمال غربی منظره انگلستان واقع شده است، در یک پردیس سبز بزرگ واقع شده است. لنکستر برای کیفیت آموزش و تحقیق خود شهرت دارد و در چندین رشته از جمله مدیریت، روانشناسی، مهندسی، علوم اجتماعی و هنر در رده‌های برتر جهانی قرار دارد. این دانشگاه همچنین دارای بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بومی و بین‌المللی است. دانشجویان لنکستر از دسترسی مادام العمر به تیم حرفه ای اختصاصی بهره مند می شوند. جامعه این کالج به هشت کالج در مقطع کارشناسی و یک کالج فوق لیسانس تقسیم شده است که هر کدام به متخصصان رفاه، رویدادها و فعالیت های اجتماعی، سفرها و گشت و گذارها و فضاهای اجتماعی دسترسی دارند. اقامتگاه در لنکستر از سال 2010 تاکنون هشت بار به عنوان “بهترین تالارهای دانشگاه” بریتانیا در جوایز شاخص زندگی دانشجویی جهانی انتخاب شده است، بنابراین جهت تحصیل در انگلستان با هر بودجه یا ترجیح اتاق شما، مکانی راحت برای زندگی پیدا خواهید کرد.

 

مقطع تحصیلی ددلاین ارسال درخواست
کارشناسی 31 ژانویه
ارشد 10 فوریه

تعداد دانشکده: 4

تعداد دانشجو:  5,608

تعداد دانشجو بین‌المللی: 16,632

دانشگاه لنکستر در سال ۲۰۲۴ در رتبه‌بندی‌های مختلف بین‌المللی رتبه‌های متفاوتی کسب کرده است. برخی از این رتبه‌بندی‌ها عبارتند از:

  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز هایر ادوکیشن (THE): دانشگاه لنکستر در این رتبه‌بندی در رتبه 155 قرار گرفته است.
  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی US NEWS : دانشگاه لنکستر در این رتبه‌بندی در رتبه 182 قرار گرفته است.
  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS: دانشگاه لنکستر در این رتبه‌بندی در رتبه 122 قرار گرفته است.
این مطلب هم بخوانید  کالج دانشگاهی لندن University College London

موقعیت مکانی دانشگاه

دانشگاه لنکستر در شمال غربی انگلستان و در فاصله ۵ کیلومتری شهر لنکستر قرار دارد. این دانشگاه در نزدیکی ارتفاعات و دریا واقع شده است و زیبایی‌های طبیعی چون پارک ملی لیک دیستریکت و جنگل بولند در مجاورت آن قرار دارند. از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی اطراف دانشگاه می‌توان به قلعه لنکستر، موزه شهر لنکستر، گالری هنری دانشگاه و تئاتر دانشگاه اشاره کرد.

خطوط مترو و اتوبوس اطراف دانشگاه ملی مالزی عبارتند از:

دانشگاه لنکستر دارای یک ایستگاه اتوبوس در پردیس خود است که از آن می‌توان به شهر لنکستر و شهرهای اطراف مانند مورکامب، کارنفورث و گارستنگ سفر کرد. همچنین از ایستگاه قطار شهر لنکستر می‌توان به شهرهای بزرگتر مانند منچستر، لندن و ادینبورگ رفت. دانشگاه لنکستر هیچ خط مترویی ندارد ولی می‌توان از خطوط بی‌آرتی (اتوبوس تندرو) تهران برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده کرد.

This is the author

دانشکده‌ها

دانشگاه لنکستر انگلستان دارای ۴ دانشکده است که هر دانشکده شامل چند گروه آموزشی است. این دانشکده‌ها عبارتند از:

نام دانشکدهتوضیحات
دانشکده هنر و علوم اجتماعیاین دانشکده شامل ۱۱ گروه آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی مانند ادبیات، زبان‌شناسی، تاریخ، فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی، سیاست، قانون، هنر و طراحی فعالیت می‌کنند.
دانشکده پزشکی و بهداشتاین دانشکده شامل ۵ گروه آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی، پرستاری، بهداشت عمومی، بیومدیسین و علوم زیستی فعالیت می‌کنند.
دانشکده مدیریتاین دانشکده شامل ۶ گروه آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی مانند حسابداری و مالی، مدیریت، بازاریابی، اقتصاد، ریاضیات و آمار و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کنند.
دانشکده علوم و تکنولوژیاین دانشکده شامل ۸ گروه آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی مانند مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، محیط زیست، زمین‌شناسی، مهندسی سازه و مهندسی نرم‌افزار فعالیت می‌کنند.

رشته های تحصیلی

دانشگاه لنکستر انگلستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌دهد. برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی - دانشگاه لنکستر انگلستان

مقطع کارشناسی
حسابداری، مدیریت، بازاریابی، اقتصاد، روانشناسی، مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، قانون، هنر و طراحی و غیره

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد - دانشگاه لنکستر انگلستان

مقطع کارشناسی ارشد
مدیریت بازرگانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت مالی، حسابداری و مالی، اقتصاد، روانشناسی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی نرم‌افزار، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، قانون، هنر و طراحی و غیره

رشته‌های ارائه شده در مقطع دکتری - دانشگاه لنکستر انگلستان

مقطع دکتری
مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، قانون، هنر و طراحی و غیره

الزامات و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش

برای اخذ پذیرش در دانشگاه لنکستر انگلستان، شما باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • پاسپورت دانشجو با حداقل ۶ ماه اعتبار در زمان درخواست؛
  • عکس رنگی دانشجو در ابعاد پاسپورتی؛
  • مدارک تحصیلی (ترجمه رسمی مدارک)
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر؛
  • گواهی تمکن مالی یا گواهی بورسیه تحصیلی؛
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل‌شده توسط دانشجو؛
  • انگیزه‌نامه دانشجو برای بیان هدف از تحصیل در انگلستان؛
  • حداقل دو توصیه‌نامه
  • رزومه‌ تحصیلی و کاری

این مدارک را می‌توانید در سایت دانشگاه بارگذاری کنید و پس از دریافت پذیرش، آن‌ها را به صورت حضوری به دانشگاه ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و روند اخذ پذیرش در دانشگاه لنکستر انگلستان با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

مدارک زبان مورد نیاز

برای اخذ پذیرش در دانشگاه لنکستر انگلستان، شما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید. مدرک زبان مورد نیاز بستگی به رشته و مقطع تحصیلی شما دارد. به طور کلی، شما باید نمره زیر را در آزمون های زبان انگلیسی کسب کنید:

نام آزمون

حداقل نمره قبولی

IELTS

6.5

TOFEL

87

PTE

58

CPE

176

CAE

176

این نمرات باید در طول دو سال گذشته کسب شده باشند. برخی رشته ها ممکن است نمره بالاتری را از شما بخواهند. برای اطلاع از نمره مورد نیاز برای رشته مورد نظر خود، می توانید با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

هزینه تحصیل در دانشگاه

هزینه تحصیل در دانشگاه لنکستر انگلستان بستگی به رشته و مقطع تحصیلی شما دارد.

مقطع تحصیلیهزینه دوره
کارشناسیاز 15.230 پوند تا 17.330 پوند
کارشناسی ارشداز 16.210 پوند تا 22.500 پوند

علاوه بر شهریه، شما باید هزینه‌های زندگی و خوابگاه را نیز در نظر بگیرید. هزینه زندگی در شهر لنکستر برای یک دانشجوی بین‌المللی حدود 10.000 پوند در سال و هزینه خوابگاه دانشگاهی بین 4.000 پوند تا 7.000 پوند در سال می‌باشد.

بورسیه‌های کالج سلطنتی لندن

دانشگاه لنکستر انگلستان چندین بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

نام بورسیهمبلغ بورسیه
بورسیه تحصیلی دانشگاه لنکستر برای دانشجویان کارشناسی2000 پوند
بورسیه تحصیلی دانشگاه لنکستر برای دانشجویان کارشناسی ارشد5000 پوند
بورسیه هنر و علوم اجتماعی دانشگاه لنکستر برای دانشجویان کارشناسی ارشد2500 پوند

البته در نظر داشته باشید که دانشجویانی که در انگلستان تحصیل می کنند، معمولا در بازار کار جهانی مورد تقاضا قرار می‌گیرند و حقوق بالایی از سوی کارفرمایان انگلیسی زبان دریافت می‌کنند . این امر می تواند به شما کمک کند تا هزینه هایی که برای تحصیل خود پرداخت کرده اید، به طور کامل یا قسمتی قابل توجهی از آن بازپرداخت شود.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی

برای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه لنکستر انگلستان، شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن مدرک تحصیلی پیشین و ریزنمرات با معدل بالا (ترجمه شده به انگلیسی)
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره مناسب
  • ارائه انگیزه نامه یا SOP که نشان دهنده علاقه و هدف شما از تحصیل در این دانشگاه باشد.
  • ارائه رزومه قوی CV که تجربیات تحصیلی، پژوهشی و کاری شما را نمایش دهد.
  • ارائه توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان قبلی (در صورت نیاز)
  • ارائه مقالات و تحقیقات علمی (در صورت نیاز و بسته به رشته مورد نظر)

شما می توانید از طریق سایت رسمی دانشگاه لنکستر انگلستان یا از طریق آراد استادی درخواست بورسیه خود را ارسال کنید. مهلت ثبت نام برای بورسیه های تحصیلی در این کالج معمولاً در ماه های اکتبر تا ژانویه هر سال است. بنابراین، شما باید به موقع اقدام کنید و مدارک خود را آماده نمایید.

امکانت رفاهی دانشگاه

دانشگاه لنکستر انگلستان دارای امکانات رفاهی متنوع و مدرنی است که دانشجویان را در تحصیل، ورزش، هنر، سلامت و کارآفرینی حمایت می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • کتابخانه: کتابخانه دانشگاه لنکستر بیش از یک میلیون منبع علمی، از جمله کتاب، مجله، پایان‌نامه، دیتابیس و نرم‌افزار را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این کتابخانه همچنین دارای فضاهای مطالعه، کامپیوتر، چاپگر، اسکنر و خدمات مشاوره و آموزشی است.
  • مرکز ورزشی: مرکز ورزشی دانشگاه لنکستر شامل استخر، سالن ورزشی، زمین فوتبال و تنیس، باشگاه بدنسازی، سالن اسکواش و دیگر فعالیت‌های ورزشی است. این مرکز همچنین برگزار کننده کلاس‌های ورزشی، مسابقات ورزشی و انجمن‌های ورزشی است.
  • مرکز هنر و فرهنگ: مرکز هنر و فرهنگ دانشگاه لنکستر یک فضای خلاقانه و چندرسانه‌ای است که دانشجویان را در زمینه‌های مختلف هنری فعال می‌کند. این مرکز دارای تئاتر، سینما، گالری، استودیو، کافه و فروشگاه است و برنامه‌های هنری، فرهنگی و آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد.
    مرکز سلامت و رفاه: مرکز سلامت و رفاه دانشگاه لنکستر خدمات پزشکی، روان‌پزشکی، مشاوره و حمایت را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این مرکز همچنین دارای کلینیک دندانپزشکی، کلینیک زیبایی، کلینیک فیزیوتراپی و کلینیک ماساژ است.
  • مرکز کارآفرینی و توسعه شغلی: مرکز کارآفرینی و توسعه شغلی دانشگاه لنکستر خدمات مشاوره، آموزش و حمایت از دانشجویان کارآفرین و دانشجویانی که به دنبال شغل مناسب هستند را ارائه می‌دهد. این مرکز همچنین برگزار کننده رویدادهای کارآفرینی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات کسب و کار و برنامه‌های توسعه شخصی است.
  • مرکز فعالیت‌های دانشجویی: مرکز فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه لنکستر یک سازمان مستقل است که نماینده و حامی دانشجویان است. این مرکز بیش از ۲۰۰ انجمن و باشگاه دانشجویی را در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، مذهبی، سیاسی، علمی، هنری و ورزشی اداره می‌کند. این مرکز همچنین برگزار کننده رویدادهای دانشجویی، مانند جشن‌ها، گردهمایی‌ها، سفرهای تفریحی و خیریه است.