رشته بیزینس در مالزی 2024

رشته بیزینس در مالزی 2024

رشته بیزینس در مالزی 2024

رشته بیزینس business

رشته دانشگاهی بیزینس یک حوزه تحصیلی است که به مطالعه و آموزش مفاهیم مرتبط با کسب و کار، اقتصاد، حسابداری، و مدیریت می‌پردازد. در این رشته، دانشجویان با مباحثی مانند تجارت، استراتژی، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، و مالی آشنا می‌شوند. این رشته می‌تواند به توسعه مهارت‌های کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار کمک کند. مدارک دانشگاهی زشته بیزینس به گونه ای طراحی شده اند که به شما دانش گسترده ای از نحوه عملکرد کسب و کارها و همچنین تمام زمینه های عملکردی اداره و مدیریت یک کسب و کار بدهد. از مدیریت امور روزانه یک شرکت گرفته تا برنامه ریزی توسعه آینده، مدرک بازرگانی از بسیاری جهات ضروری است.

مزایای رشته بیزینس

رشته بیزینس دارای مزایا و کاربردهای متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشرفت شغلی: فارغ‌التحصیلان می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و در نقش‌های مختلف در صنعت کار کنند.
  • آموزش عملی: دانشگاه‌ها برای این رشته به‌صورت تخصصی‌تر و با تمرکز بر آموزش عملی عمل می‌کنند.
  • شبکه‌سازی: تحصیل در این رشته فرصت‌های شبکه‌سازی با متخصصان صنعت را فراهم می‌کنند.
  • بازدهی سرمایه‌گذاری: فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کسب‌وکارهای خود سرمایه‌گذاری کنند و سود خوبی به دست آورند.

محتوی دوره رشته بیزینس

در رشته بیزینس، موضوعات متنوعی مطالعه می‌شوند که به طور کلی شامل دروس عمومی، پایه، دروس اصلی، تخصصی و اختیاری می‌باشند. در اینجا برخی از موارد کلیدی که در این رشته مورد مطالعه قرار می‌گیرند را برمی‌شماریم:

  • دروس عمومی: شامل دروسی مانند اقتصاد، حسابداری، ریاضیات، زبان انگلیسی و مهارت‌های کلی مدیریت.
  • دروس پایه: شامل دروسی مانند مبانی مدیریت، بازاریابی، مالیات، حقوق تجاری و اصول حقوقی.
  • دروس اصلی: شامل مباحث مدیریت استراتژیک، تحلیل مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملیاتی و سیستم‌های اطلاعاتی.
  • دروس تخصصی: شامل مباحثی مانند مدیریت مالی، بازاریابی بین‌المللی، مدیریت زنجیره تأمین، کارآفرینی و مدیریت پروژه‌ها.
  • دروس اختیاری: دانشجویان می‌توانند دروس اختیاری را بر اساس علاقه‌شان انتخاب کنند.
این مطلب هم بخوانید  دانشگاه تونکو عبدالرحمن Universiti Tunku Abdul Rahman - UTAR

این دروس به دانشجویان کمک می‌کنند تا دانش و مهارت‌های لازم اداره یک کسب و کار را کسب کنند.

تحصیل در رشته بیزینس در مالزی

تحصیل در رشته مدیریت و بازرگانی در مالزی را انتخاب کنید تا خود را برای یک شغل پربار در زمینه های مختلف آماده کنید. یکی از بهترین بخش‌ها در مورد مدرک در کسب و کار و مدیریت این است که عملاً هر شرکتی برای شما جایگاهی دارد. فرصت‌های کار برای شرکتی که شما را هیجان زده می‌کند بی‌پایان است یا می‌توانید یک کارآفرین شوید و شرکت خود را راه اندازی کنید. مدرک تحصیلی شما را به مهارت و دانش مورد نیاز برای کار در مالزی یا هر جای دیگری در جهان مجهز می‌کند. مطالعه در کسب و کار و مدیریت در مالزی افق شما را گسترش می‌دهد.

مدت زمان و هزینه تحصیل در رشته بیزینس در مالزی

مدت زمان دوره‌های تجارت و مدیریت در مالزی بستگی به مقطع تحصیلی دارد. به عنوان مثال، دوره لیسانس در رشته بیزینس به صورت تمام وقت معمولاً حدود 3 سال طول می‌کشد. همچنین برای دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت، تقریباً 2 سال زمان نیاز است. با توجه به تنوع دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در مالزی، اعلام دقیق هزینه‌ها برای دوره‌های تجارت در مالزی کار آسانی نیست. با این حال، به طور تقریبی می‌توانیم هزینه تحصیل در دوره کارشناسی تجارت برای دانشجویان بین‌المللی را در سال 2024 حدود 32,946 دلار آمریکا اعلام کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که این مبلغ ممکن است در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متفاوت باشد.

مزایای تحصیل در رشته بیزینس و مدیریت در مالزی:

  • دسترسی به امکانات آموزشی مدرن
  • هزینه‌های تحصیلی و زندگی نسبتاً پایین
  • فرصت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های نوآورانه
  • امکان انتقال به کشورهای دیگر: دانشجویان می‌توانند بخشی از دوره‌ی تحصیل خود را در کشورهای دیگر مانند استرالیا، آمریکا و انگلستان بگذرانند. دانشگاه‌های مالزی با ارتباط موثری که با برترین دانشگاه‌های دنیا دارند، انتقال دانشجویان را ساده می‌سازند.
  • مدرک دوگانه: دانشجویان می‌توانند مدرک دوگانه از دو دانشگاه یا موسسه آموزش عالی دریافت کنند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد که بدون تحصیل در هر دو دانشگاه، از هر دو مدرک بگیرند.
  • فرصت تحصیل در دانشگاه‌های برتر مالزی که برنامه‌های بیزینس و مدیریت ارائه می‌دهند که هر کدام رتبه‌های برجسته‌ای در رنکینگ‌های جهانی دارند.
  • فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در مالزی نیز گسترده است، زیرا کشور در حال توسعه کسب و کارهای خود است و به دنبال مدیران متخصص در زمینه بازرگانی است. دانشجویان می‌توانند در شرکت‌های محلی و بین‌المللی فعالیت کنند.

به طور خلاصه، تحصیل در رشته بیزینس در دانشگاه‌های مالزی می‌تواند پلی به سوی یک آینده حرفه‌ای روشن و فرصت‌های بین‌المللی باشد. دانشجویان علاوه بر کسب دانش فنی، مهارت‌های بین‌فرهنگی و شبکه‌سازی حرفه‌ای را نیز توسعه می‌دهند که در بازار کار جهانی امروز بسیار ارزشمند است.

گرایش‌های رشته مدیریت در مالزی

در دانشگاه‌های مالزی، رشته بیزینس (بیزنس) دارای گرایش‌های مختلفی است. این گرایش‌ها به دانشجویان امکان می‌دهند تخصص‌های مختلف در حوزه مدیریت کسب و کار را پیگیری کنند. در زیر، گرایش‌های معمول در رشته بیزینس در دانشگاه‌های مالزی را معرفی می‌کنم:

عنوان گرایشتوضیحات

تجارت بین‌المللی

(International Business)

تجارت بین‌المللی شامل تمام معاملات تجاری (خرید و فروش، سرمایه‌گذاری، تدارکات، حمل و نقل خصوصی و دولتی) است که بین دو یا چند منطقه، کشور و ملت فراتر از مرزهای سیاسی آنها صورت می‌گیرد.

مدیریت مالی

(Financial Management)

مدیریت مالی به مدیریت منابع مالی یک سازمان، از جمله بودجه‌بندی، سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و تصمیم‌گیری‌های مالی مرتبط با عملیات روزانه می‌پردازد.هدف این رشته، بهینه‌سازی استفاده از منابع مالی و ایجاد ارزش برای سهامداران است.

 

مالی

(Finance)

دارایی شامل مفاهیمی مانند سرمایه‌گذاری، مالیه، تأمین مالی و مدیریت مالی است. در دارایی، مفاهیم مالی مانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام، مدیریت ریسک و تجزیه و تحلیل مالی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

اقتصاد

(Economics)

علم اقتصاد به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می‌پردازد. اقتصاد به عنوان یک زبان تخصصی و بین‌المللی، مشکلات مرتبط با موارد نادر یا محدود و استفاده بهینه از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

حسابداری

(Accounting)

حسابداری در واقع یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه‌کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری در شکل‌ها و مدل‌های خاص انجام می‌گیرد. هدف حسابداری، ارائه اطلاعات مالی به افراد ذی‌نفع درون سازمانی (مثل مدیران) و برون سازمانی (مثل بانک‌ها، مقامات مالیاتی و سایر نهادها) است. حسابداران در تدوین گزارش‌های مالی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدیریت مالی کمک می‌کنند.

 

مدیریت

(Managment)

مدیریت هنر انجام دادن کارها به‌وسیله دیگران است. تعریف مدیریت به‌صورت دقیق عبارت است از گرد هم آوردن افراد برای دستیابی به اهداف و مقاصد موردنظر، به کمک استفاده بهینه از ابزار و منابع موجود. در یک سازمان، مدیریت شامل فرایندهای برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل در جهت رسیدن به هدف و مقصدی واحد است.

 

بازاریابی

(Marketing)

بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از استراتژی‌هایی که توسط شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها به محصولات یا خدمات خود استفاده می‌شود. این فرآیند موجب آگاهی مشتری از ویژگی‌های مختلف محصولات و خدمات می‌شود. بازاریابی شامل تبلیغات، روابط عمومی، قیمت‌گذاری و دیگر جوانب استراتژیک مرتبط با کسب و کار می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت مالزی جهت دریافت ویزا یکبار ورود دانشجویی:

1- نامه پذیرش
2- نامه تاییده ویزا
3- بلیط سفر
4- اصل و کپی پاسوپرت
5- یک قطعه عکس

رشته بیزینس در مالزی 2024

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در بیزینس در مالزی

بهترین دانشگاه‌های رشته بیزینس در کشور مالزی بر اساس رتبه‌بندی QS World University Rankings 2024 عبارتند از:

نام دانشگاهوبسایت دانشگاهلوگو دانشگاه
Taylor's Universityhttps://university.taylors.edu.my/en.htmlرشته بیزینس در مالزی 2024
Monash University Malaysiahttps://www.monash.edu.my/رشته بیزینس در مالزی 2024
Asia Pacific University of Technology and Innovation (APU)https://www.apu.edu.my/رشته بیزینس در مالزی 2024
Sunway Universityhttps://sunwayuniversity.edu.my/رشته بیزینس در مالزی 2024
UCSI Universityhttps://www.ucsiuniversity.edu.my/رشته بیزینس در مالزی 2024

 

سطح زبان مورد نیاز برای بیزینس در مالزی

حداقل نمره قبولینوع آزمون
6IELTS
B3SPM
B4UEC
Band 4MUET

البته در نظر داشته باشید حداقل نمره قبولی در آزمون‌های زبان در دانشگاه‌های مختلف و با توجه به مقاطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل رشته بیزینس در مالزی

تحصیل در رشته بیزینس در مالزی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است. دانشجویان خارجی می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های مالزی این رشته را دنبال کنند. اگر دوست دارید لیسانس یا فوق لیسانس بیزینس را در یک کشور خارجی و دانشگاهی معتبر بگذرانید، مالزی بهترین انتخاب است. برای تحصیل در رشته بیزینس در مالزی، دانشجویان مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارها را پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه کسب و کارها توسط استراتژی‌ها توسعه می‌یابند. البته بجز کسب دانش تئوری، مهارت‌های برنامه‌ریزی عملی، تحلیلی و استراتژیک مورد نیاز برای ایجاد ارزش کسب‌وکارها نیز به شما آموزش داده می‌شود. برای تحصیل در رشته بیزینس، دانشگاه‌های مالزی از دولتی گرفته تا خصوصی انتظار دانشجویان مستعد و کوشا را می‌کشند. در مالزی، مشاغل مرتبط با رشته بیزینس شامل حسابداری، اقتصاد، دارایی، مالیه، تجارت بین المللی، و مدیریت بازاریابی می‌شوند. این مشاغل می‌توانند به عنوان پردرآمدترین مشاغل در مالزی محسوب شوند. برای مثال، مدیر بانکداری جهانی می‌تواند حقوق میانگین حدود 14700 MYR در ماه دریافت کند.