رشته مهندسی عمران در انگلستان

رشته مهندسی عمران در انگلستان

رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران، یکی از شاخه‌های مهندسی است که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌های طبیعی و مصنوعی می‌پردازد. این سازه‌ها می‌توانند شامل جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها، ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف دیگری باشند. رشته مهندسی عمران، یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین رشته‌های مهندسی است که ریشه‌های آن به دوران باستان برمی‌گردد. این رشته، شامل چندین زیرشاخه و گرایش است که هر کدام به بخشی از فعالیت‌های مرتبط با عمران می‌پردازند. برخی از این زیرشاخه‌ها عبارتند از: مهندسی سازه، مهندسی آب، مهندسی حمل و نقل، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی محیط زیست و مهندسی نقشه‌برداری. رشته مهندسی عمران، یک رشته کاربردی و عملی است که نیاز به داشتن پایه قوی در دروس فیزیک و ریاضی دارد. همچنین، افرادی که علاقه به ساخت و ساز و طراحی سازه‌ها و ساختمان‌ها دارند، می‌توانند در این رشته موفق باشند.

رشته مهندسی عمران در انگلستان

رشته تحصیلی مهندسی عمران یکی از رشته های مهم و پرطرفدار در دانشگاه های انگلستان است. این رشته به دانشجویان آموزش می دهد که چگونه مشکلات مربوط به طراحی، ساخت، نگهداری و بهبود زیربناهای انتقال، آبی و بنایی را حل کنند. برای تحصیل در این رشته، دانشجویان باید دارای مهارت های تحلیلی و مهندسی، ذهن منطقی و شخصیت قوی باشند. در دانشگاه های انگلستان، برای تحصیل در رشته مهندسی عمران، اکثراً باید در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی عالی بوده و دارای مدرک لیسانس باشید. بسیاری از دانشگاه های انگلستان این رشته را به صورت دانشجویان کارشناسی، دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری ارائه می دهند. در دوره تحصیلی مهندسی عمران، دانشجویان با روش های مختلف تحلیل و طراحی سازه های بتنی، فولادی، چوبی و سازه های فضایی آشنا می شوند. همچنین آموزش های مربوط به اصول طراحی بهینه سازی ساختمان ها، نرم افزارهای مختلف همچون AutoCAD، SAP2000 و ETABS و تحقیقات در مورد مواد ساختمانی ارائه می شود.

این مطلب هم بخوانید  تحصیل و زندگی در لنکستر Lancaster

در کل، رشته مهندسی عمران در دانشگاه های انگلستان توانایی های دانشجویان در زمینه طراحی و مهندسی سازه ها، سامانه های انتقال و سازماندهی بندری را بهبود می‌بخشد که می تواند در صنعت ساختمانی، مهندسی و سازماندهی شهری تاثیر‌گذار باشد.

تیم متخصص و مجرب حامیان راه تحصیل آراد آماده است تا در تمام مراحل اخذ پذیرش تحصیلی رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های انگلستان در کنار شما باشد.

معرفی گرایش‌های رشته مهندسی عمران

در دانشگاه‌های انگلستان برای رشته مهندسی عمران گرایش‌های مختلفی وجود دارد، به شرح زیر:

گرایش سازه‌های عمرانی (Civil Engineering Structures):

در این گرایش، بر روی طراحی و ساخت سازه‌های عمرانی مانند پل‌ها، ساختمان‌ها، تونل‌ها و سازه‌های زیر زمینی تمرکز شده است. دانشجویان با نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های مدرنی که برای طراحی و محاسبه سازه‌های عمرانی استفاده می‌شوند، آشنا می‌شوند.

گرایش محیط زیست (Environmental Engineering):

در این گرایش، بررسی تأثیر انسان بر محیط زیست و بهبود وضعیت محیط برای مردم و حیوانات می‌باشد. آموزش‌های داده شده در این گرایش شامل تصفیه پساب، حفاظت از منابع آب و گرین بیلدینگ می‌باشد.

گرایش مهندسی راه‌ها و حمل و نقل (Transportation Engineering):

در این گرایش، بررسی و مطالعه مسائل حمل و نقل در شهری و شهری، ایمنی و ترافیک محور، ارائه الگوهای پایدار حمل و نقل و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی را در بر می‌گیرد.

گرایش مهندسی ژئوتکنیک (Geotechnical Engineering):

در این گرایش، بررسی، طراحی و ساخت سازه‌ها در شرایط زیر زمینی و شناوری‌ها، تحلیل پایداری و بهره‌برداری از مواد زمین شناسی به منظور احداث سازه‌های پایدار، پایه و روزسازی انجام می‌شود.

گرایش مهندسی آب (Water Engineering):

در این گرایش، بر بررسی و تولید منابع آب، مدیریت، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های تصفیه آب، رسوب شناسی و توسعه منابع آب، بهینه‌سازی تولید انرژی از آبشارها و تأثیر ملات‌های هیدرولیکی بر توسعه منطقه‌ای تمرکز دارد.

این‌ها فقط برخی از گرایش‌های رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های انگلستان هستند و ممکن است دانشگاه‌های مختلف گرایش‌های دیگری را نیز ارائه دهند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره گرایش‌های مورد علاقه‌تان بدانید، می‌توانید با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

محتوای دوره

رشته مهندسی عمران در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه‌های انگلستان شامل دروس مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود:

محتوی دوره کارشناسی:

- اصول مهندسی عمران
- ریاضیات و آمار
- تحلیل سازه‌ها
- طراحی سازه‌ها
- مکانیک خاک و پی‌ها
- هیدرولیک
- سازه‌های بتنی و فولادی
- پروژه‌های عمرانی و مدیریت پروژه‌ها.

- تحلیل پیشرفته سازه‌ها
- طراحی پی
- زلزله‌شناسی
- نورپردازی و طراحی داخلی
- مهندسی پایداری
- ساختمان‌های پیشرفته.

محتوی دوره کارشناسی ارشد:

- مکانیک خاک پیشرفته
- تحلیل و طراحی سیستم‌های سازه‌ای
- هیدرولیک و رودخانه‌ها
- مهندسی محیط‌زیست
- مهندسی سازه‌های زلزله‌ای
- ترافیک و حمل و نقل پایدار
- تحلیل پیشرفته مواد سازه‌ای.

محتوی دوره دکتری:

- سازه‌های پیشرفته
- تحلیل پیشرفته سیستم‌های سازه‌ای
- روش‌های عددی و شبیه‌سازی
- مهندسی مواد
- محیط زیست و توسعه پایدار
- هیدرولیک و محیط‌زیست
- سازه‌های پیشرفته و روش‌های پیشرفته طراحی.

همچنین، دانشجویان در این رشته دروسی مرتبط با مدیریت پروژه‌های عمرانی، کنترل کیفیت، ایمنی، تحلیل رفتار مواد سازه‌ای، طراحی سازه‌های معماری و... نیز می‌گذرانند.

الزامات پذیرش

الزامات، مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های انگلستان به شرح زیر است:

  • مدارک تحصیلی: داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن برای دوره کارشناسی و داشتن مدرک کارشناسی به‌صورت دوره شش ساله یا مدرک معادل برای دوره ارشد و دکتری.
  • ترجیحا داشتن تجربه کاری در زمینه مهندسی عمران برای تحصیلات تکمیلی
  • رتبه مناسب در آزمونهای ورودی مانند TOEFL یا IELTS برای دانشجویان غیربریتانیایی که انگلیسی به‌عنوان زبان دوم خود را معرفی می‌کنند.
  • شرکت در مصاحبه فردی به‌منظور پذیرش در دوره ارشد یا دکترا. در صورتی که دانشگاه مبتنی بر منابع نباشد، این مصاحبات در پایان دوره برگزار می‌شود.

این‌ها فقط برخی از شرایط کلی تحصیل مهندسی عمران در انگلستان هستند و ممکن است دانشگاه‌های مختلف شرایط خاص خود را داشته باشند. برای اطلاع از شرایط دقیق هر دانشگاه، با مشاوران ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی عمران در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای برتر در جهان برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. برخی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران عبارتند از:

1. دانشگاه امپریال کالج لندن Imperial College London
2. دانشگاه کمبریج University of Cambridge
3. دانشگاه اکسفورد University of Oxford
4. دانشگاه ملی اسکاتلندی Glasgow Caledonian University
5. دانشگاه ساوتهمپتون University of Southampton

دانشگاه‌های دیگری نیز در بریتانیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران مناسب هستند، اما قطعا بسته به نوع تخصص و تمایل شخص به دانشگاه خاصی تمایل دارد. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در حامیان راه تحصیل آراد تماس حاصل نمایید.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های انگلستان

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بسته به دانشگاه و دوره تحصیلی متفاوت است. هزینه‌های تحصیل شامل شهریه، مسکن، کتاب‌ها، مسافرت و هزینه‌های دیگر مورد‌نیاز دانشجویان است. به‌طورکلی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بین 15،000 تا 35،000 پوند است در بعضی از دانشگاه‌ها، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان داخلی بسیار بالا است. همچنین، دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارند. برای مثال، می‌توان به هزینه‌های تحصیل در دانشگاهی مانند ایف‌ان‌جی‌ای و لندن بیزنس سکول اشاره کرد. در طرف دیگر، برخی دانشگاه‌ها نیز بورس‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در هر صورت، قبل از پذیرش و ثبت‌‌نام در دانشگاه‌های انگلستان بهتر است تمام هزینه‌های پیش‌بینی شده را محاسبه کرده و اطلاعات لازم را از دانشگاه مورد نظر یا سایت‌های مرتبط کسب کنید. همچنین، به دلیل تغییرات نرخ ارز، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان ممکن است در طول سال‌ها تغییر کند.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران در انگلستان

فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران از دانشگاه‌های انگلستان به دلیل همه‌گیری و شهرت بالای این رشته در جهان، فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای بسیاری در داخل و خارج از کشور خواهند داشت. برخی از فرصت‌های شغلی این رشته به شرح زیر هستند:

  • مهندس عمرانی: فرارغ التحصیلان این رشته با گذراندن دوره‌های مرتبط می‌توانند به عنوان مهندس عمرانی در شرکت‌های مهندسی عمران، ساختمانی و سیویل در داخل کشور و خارج از آن به کار گرفته شوند.
  • مدیر پروژه: فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران می‌توانند به عنوان مدیر پروژه در پروژه‌های معماری، ساختمانی و صنعتی در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند.
  • مهندس تحلیل و طراحی: فارغ التحصیلان مهندسی عمران می‌توانند در شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و تحلیل سازه‌های بتنی و فولادی فعالیت می‌کنند به کار گرفته شوند.
  • مشاور مهندسی: فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران با داشتن دانش آموزشی و عملی بالای می‌توانند در شرکت‌های مشاوره مهندسی، مجتمع‌های مسکونی و شهری، مراکز تحقیق و توسعه، نهادهای دولتی و بخش خصوصی فعالیت کنند.
  • مهندس محیط زیست: فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران می‌توانند در پروژه‌های مرتبط با محیط‌زیست در دولت، شرکت‌های فن‌آوری، شرکت‌های تولید انرژی و سایر صنایع فعالیت کنند.

با توجه به گستردگی و شهرت بالای این رشته در دنیا، می‌توانید از فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای در کشورهای گوناگونی مثل کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای اروپایی بهره‌مند شوید. همچنین، مزایا و حقوق در موارد مختلف بسته به کشور و شرکت به کار گرفته شده متفاوت است، اما در کل برای این رشته در داخل و خارج از کشور مزایا و حقوق قابل قبولی تعیین شده است.